Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Toch wel weer goed nieuws van Magellan: dit jaar komen er topo-kaarten van Nederland en Duitsland op de markt. Ik zat al even te kijken bij de Explorist 400 en voor een leuke prijs kan er heel wat kaartmateriaal in de GPS gezet worden, d.m.v. verwisselbare SD-kaarten of gelijk een 1 GB kaart :beerchug: Zo te zien zijn de Sportrak en Meridiaan serie afgelopen (bij Futurumshop bijna niks meer te verkrijgen).

Geplaatst
Toch wel weer goed nieuws van Magellan: dit jaar komen er topo-kaarten van Nederland en Duitsland op de markt. Ik zat al even te kijken bij de Explorist 400 en voor een leuke prijs kan er heel wat kaartmateriaal in de GPS gezet worden, d.m.v. verwisselbare SD-kaarten of gelijk een 1 GB kaart :thumbup:  Zo te zien zijn de Sportrak en Meridiaan serie afgelopen (bij Futurumshop bijna niks meer te verkrijgen).

Zijn die kaarten tzt ook via PC in de Explorist 210 in te lezen?

Rob

Geplaatst
Toch wel weer goed nieuws van Magellan: dit jaar komen er topo-kaarten van Nederland en Duitsland op de markt. Ik zat al even te kijken bij de Explorist 400 en voor een leuke prijs kan er heel wat kaartmateriaal in de GPS gezet worden, d.m.v. verwisselbare SD-kaarten of gelijk een 1 GB kaart B)  Zo te zien zijn de Sportrak en Meridiaan serie afgelopen (bij Futurumshop bijna niks meer te verkrijgen).

Zijn die kaarten tzt ook via PC in de Explorist 210 in te lezen?

Rob

Dat mag je aannemen van wel :thumbup: Alleen is de vraag hoe groot het gebied is, dat je op 22 MB kwijt kan. Wordt de detaillering groot, dan wordt het gebied klein :cry: Ik kan hier op 22 MB met Direct Route een gebied van ca. 80 bij 80 km inladen.

• 2 weeks later...
Geplaatst

Wil het zeggen afgelopen dat de sporttrack pro uit de levering gaat?

en kan ik in mijn sporttrack een grotere geheugenkaart plaatsen ?

:D

Geplaatst

:rolleyes:

De Sportrak Pro is al uit productie, per 31/12/2005, alle Sportraks behalve de Color overigens, maar dat zal ook niet lang meer duren.

Zie: http://www.magellangps.com/en/support/lifecycle.asp

In de Pro past geen grotere geheugenkaart, er zit geen vervangbare geheugenkaart in. Het geheugen is vast en is rond 21 MB. Je kunt er wel flink wat op kwijt hoor.

Groet,

Sloppie

Geplaatst

:rolleyes:

De Sportrak Pro is al uit productie, per 31/12/2005, alle Sportraks behalve de Color overigens, maar dat zal ook niet lang meer duren.

In de Pro past geen grotere geheugenkaart, er zit geen vervangbare geheugenkaart in. Het geheugen is vast en is rond 21 MB. Je kunt er wel flink wat op kwijt hoor.

Groet,

Sloppie

Enig idee waar de Color nog te krijgen is?

• 2 months later...
Geplaatst

:blink:

Groet,

Sloppie

Enig idee waar de Color nog te krijgen is?

Hier: tigergps

Zijn deze Topo kaarten ook te laden in de Spotrak Color?

en zijn Topo kaarten te vergelijken met stafkaarten in Ozi?

• 2 months later...
Geplaatst
Toch wel weer goed nieuws van Magellan: dit jaar komen er topo-kaarten van Nederland en Duitsland op de markt. Ik zat al even te kijken bij de Explorist 400 en voor een leuke prijs kan er heel wat kaartmateriaal in de GPS gezet worden, d.m.v. verwisselbare SD-kaarten of gelijk een 1 GB kaart :D Zo te zien zijn de Sportrak en Meridiaan serie afgelopen (bij Futurumshop bijna niks meer te verkrijgen).

Waar heb je deze info vandaan?

Ik heb verleden week een vraag uitgezet bij Magellan.

Als antwoord kreeg ik dat er voorlopig geen plannen zijn voor topo-kaarten Nederland / Benelux.

Geplaatst (bewerkt)

Als antwoord kreeg ik dat er voorlopig geen plannen zijn voor topo-kaarten Nederland / Benelux.

Voor Duitsland zijn ze er al een tijdje, hier bijvoorbeeld:

http://www.gpsshop.nl/product/25694/25704

Ook leverbaar is Topo UK; nou inderdaad de Benelux nog! Waar ik dit gelezen heb, weet ik even niet meer, maar als Magellan zelf aangeeft dat ze er voorloig niet komen, dan moet dat betrouwbaar zijn. Wel jammer!

bewerkt door Team Firefox
Geplaatst

Voor Duitsland zijn ze er al een tijdje, hier bijvoorbeeld:

http://www.gpsshop.nl/product/25694/25704

Ook leverbaar is Topo UK; nou inderdaad de Benelux nog! Waar ik dit gelezen heb, weet ik even niet meer, maar als Magellan zelf aangeeft dat ze er voorloig niet komen, dan moet dat betrouwbaar zijn. Wel jammer!

Das grappig ik heb juist de afgelopen week ook een vraag geplaatst bij Magellan, maar nog geen antwoord gekregen. Juist omdat Garmin wel tegemoet komt aan de vraag in de Benelux lijkt het me voor Magellan ook wel interessant om niet achter te blijven. Voor mij een reden om mijn volgende GPS niet voor Magellan te kiezen.

Groet,

Sloppie

• 3 weeks later...
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...