Spring naar bijdragen
  • 0

Locatie CitySelect bestanden op HDD

Vraag

Geplaatst

Is er ook een alternatieve locatie voor de mapbestanden aan te geven bij Mapsource City Select?

De C-schijf van mijn notebook is aan het vollopen en ik zou Mapsource graag op de drive zetten waar nog genoeg ruimte beschikbaar is.

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Mapsource de-installeren, opnieuw installeren en dan bij de vraag of het op c: moet staan, de c veranderen in de desbetreffende letter van de drive waar wel ruimte op zit.

• 0
Geplaatst
Mapsource de-installeren, opnieuw installeren en dan bij de vraag of het op c: moet staan, de c veranderen in de desbetreffende letter van de drive waar wel ruimte op zit.

Aha kon me niet herreinneren dat deze optie mij geboden is tijdens het installeren!

Kan ik d.m.v. een backup maken van de keys deze weer inlezen als ik hem reinstall?

thanx

• 0
Geplaatst

Ik gebruik CitySelect niet, maar Metroguide, een ander kaartsysyteem via Mapsource, ook van Garmin.

Ik heb de regcode steeds weer gebruikt.

De keys van CitySelect zou je naar mijn mening, op een en dezelfde PC, altijd weer kunnen gebruiken. Een herinstallatie moet volgens mij gewoon op dezelfde PC, met dezelfde windowsversie, altijd opnieuw kunnen.

Als dit niet het geval is, zal Garmin vast niet te beroerd zijn om je een extra key te leveren als je het probleem aan hun voorlegt.

Ik vergelijk het met TomTom, ook daarbij kreeg ik een key dat maar een paar keer gebruikt kan worden. Als ik TomTom herinstalleer op dezelfde PPC vanaf dezelfde windows, vraagt het me niet eens meer om de key.

Staat ergens op geslagen op de PC en wordt daardoor herkend. Ik ga er vanuit dat CitySelect een soortgelijke procedure volgt.

Ik zou het gewoon proberen.

En wat de optie betreft tijdens het begin van het installeren, waar je de kans krijgt zelf te bepalen waar het softare geïnstalleerd staat is voor 999 van de 1000 software een normaal iets.

Misschien dat het niet direct zichtbaar is, maar dan krijg je in het begin van de installatie wel een popupscherm dat meldt dat het software op C:/huppeldepup wordt geïnstalleerd, maar dan staat er vaak een optie bij om zelf te selecteren wat er geïnstalleerd wordt. Als je daar dan op klikt, heb je ook vaak de keuze om de C: te veranderen in de drive die je wilt gebruiken.

Suc6 en hou ons op de hoogte.

• 0
Geplaatst

Idd geen probleem, eerst een uninstall gedaan daarna de software er opnieuw opgezet en toen het backupbestand ingelezen. Alles werkt weer zoals het was en zoals het moet. Heb nog wel even de 16.6mb update versie 6.9 opnieuw moeten ophalen maar dat is logisch.

Ik heb nu weer ruim 4gb vrij op mijn C-schijf.

:thumbup:

Thanx

• 0
Geplaatst

Mooi, is dat probleem dus weer opgelost. Te weinig ruimte op de C: schijf is ook echt 3x nix :thumbup:

Dan kan ik volgens mij nu wel de topic sluiten. De vraag is immers beantwoord en het probleem is opgelost :)

Topic closed

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...