Spring naar bijdragen
  • 0

Magellan eXplorist 210 en Ozi explorer

Vraag

Geplaatst

Wie heeft ervaring met de jongste aanwinst van de eXplorist reeks, de 210 en Ozi exporer? (of eventueel andere PC koppelbare eXplorist modellen)

Werkt dat goed?

erka

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst (bewerkt)
Wie heeft ervaring met de jongste aanwinst van de eXplorist reeks, de 210 en Ozi exporer? (of eventueel andere PC koppelbare eXplorist modellen)

Werkt dat goed?

erka

Heb beiden pas twee weken, maar al prima kunnen uitwisselen van 210 naar Ozi en vice versa. Er valt voor mij echter zowel wat betreft de 210 als wat betreft Ozi nog veeeeel te ontdekken.

Overigens vind ik de USB aansluitkabel van de 210 bij het eerste gebruik wat onnatuurlijk, je schroeft hem als het ware tegen de achterkant van de 210 aan, maar het stekkertje valt niet in een "natuurlijk" contactje, zo lang de draad naar onderen er uit komt volgens de handleiding en je schroeft hem vast werkt het overigens prima daar niet van.

bewerkt door medman
  • 0
Gast kondeth
Geplaatst

Werkt dat goed?

erka

Heb beiden pas twee weken, maar al prima kunnen uitwisselen van 210 naar Ozi en vice versa. Er valt voor mij echter zowel wat betreft de 210 als wat betreft Ozi nog veeeeel te ontdekken.

Overigens vind ik de USB aansluitkabel van de 210 bij het eerste gebruik wat onnatuurlijk, je schroeft hem als het ware tegen de achterkant van de 210 aan, maar het stekkertje valt niet in een "natuurlijk" contactje, zo lang de draad naar onderen er uit komt volgens de handleiding en je schroeft hem vast werkt het overigens prima daar niet van.

210 werkt prima in combinatie met MapSend DirectRoute.

Kan inderdaad nog veel meer mee dan wat ik er nu mee doe.

Positiefix van de 210 en verder gebruiksgemak is prima.

Kondeth

• 0
Geplaatst

Hallo allemaal,

Sinds gisteren ben ik ook bezitter van de Explorist 210. Door de positieve verhalen hier op het forum was ik ervanuit gegaan dat het makkelijk zou zijn om kaarten van Ozi Explorer te uploaden naar de Explorist. Helaas blijkt het niet zo makkelijk te gaan als ik gehoopt had. Wat doe ik fout?

Ik kom niet veel verder dan:

GPS mbv kabel aansluiten op PC

dan moet je een keuze maken tussen NMEA of USB of alleen voeding

Moet dan voor de USB worden gekozen?

En hoe kan ik dan de kaarten uploaden? Zit hier een speciale optie in Ozi Explorer?

Sorry, ik ben een beginneling, en ik baal ervan dat ik het niet aan de praat krijg.... Dus als je me wat verder kunt helpen, laat het dan even weten!

Alvast bedankt!

Keltja

• 0
Geplaatst
Hallo allemaal,

Sinds gisteren ben ik ook bezitter van de Explorist 210. Door de positieve verhalen hier op het forum was ik ervanuit gegaan dat het makkelijk zou zijn om kaarten van Ozi Explorer te uploaden naar de Explorist. Helaas blijkt het niet zo makkelijk te gaan als ik gehoopt had. Wat doe ik fout?

Ik kom niet veel verder dan:

GPS mbv kabel aansluiten op PC

dan moet je een keuze maken tussen NMEA of USB of alleen voeding

Moet dan voor de USB worden gekozen?

En hoe kan ik dan de kaarten uploaden? Zit hier een speciale optie in Ozi Explorer?

Sorry, ik ben een beginneling, en ik baal ervan dat ik het niet aan de praat krijg.... Dus als je me wat verder kunt helpen, laat het dan even weten!

Alvast bedankt!

Keltja

Is een misverstandje vrees ik. De digitale kaarten die je op je scherm krijgt in Ozi kun je niet zomaar in je GPS zetten, hetgeen ook duidelijk staat aangegeven op de Ozi website.

De koppeling is juist dat je data van je GPS als het ware kan projecteren op die gedetailleerde digi kaarten in Ozi op je PC/laptop en dat je omgekeerd routes op je PC of laptop kunt maken en vervolgens de bijbehorende route data / coordinaten in je GPS kan laden.

Gedetailleerde kaarten voor in je Explorist zelf zijn die speciale solftware bundels (TOPO Germany bv, TOPO Netherlands is er voor Magellan dacht ik nog niet).

Hopende e.e.a. hiermee verduidelijkt te hebben.

Veel plezier zul je sowieso met je 210 ZEKER hebben

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...