Team Firefox Geplaatst 4 januari 2006 Geplaatst 4 januari 2006 (bewerkt) Ik kwam net dit artikeltje tegen op een Russische website: http://rhamphorinkx.newmail.ru/connect.htm Een schema'tje met beschrijving om de Explorist 100/200/300 toch aan te kunnen sluiten op de PC. Hier zijn zelfs complete kabeltjes te krijgen: http://pc-mobile.net/mex100.htm Kosten ca. 20 euro inclusief verzending naar Nederland (bij Magellan dus NIET te krijgen!). Type van het kabeltje GS1DC. En zo ziet het eruit op een Explorist 100: Iemand die het inmiddels geprobeerd heeft op een Explorist 100: 'Just got it today. It took a while to find out what driver to download, but I was successful. I does just what it says. I downloaded it with g7towin and now I am more than happy because I dont need to manually put in waypoints. And can display tracks points on google earth and usa photomaps. Now may data is not trapped inside my gps.' Het werkt dus. Ik ben benieuwd wanneer Magellan de kabeltjes gaat verkopen Via Futurum las ik net nog een reaktie van de importeur van Magellan: Volgens de importeur is de poort die het russische concern gebruikt voor de kabel, enkel bedoeld als service poort voor Magellan. Magellan zelf heeft geen concrete plannen voor ontwikkeling van een PC kabel hiervoor en zal dat naar verwachting ook niet doen, zeker nu ze de eXplorist 210 hiervoor op de markt hebben gebracht. De USB kabel van de eXplorist 210/400/500/600 wordt aangesloten aan de achterkant aan de buitenkant van de GPS, boven het schroefje van het batterijklepje en niet op de servicepoort. Deze 6 puntige connectiepoort is niet gemonteerd op de explorist 100/200/300. 4 januari 2006 bewerkt door Team Firefox
Hu9o Geplaatst 15 maart 2006 Geplaatst 15 maart 2006 Ik was van plan om zelf zo'n kabel te gaan maken, alleen loop ik meteen al tegen een probleem aan. Welke MAX-232 chip is de juiste? met de search op de conrad site komen een aantal MAX-232 chips naar boven, kan iemand met verstand van zaken zeggen welke de juiste is? Welke condencatoren heb ik nodig? Op de Russische site staat dat de capaciteit "1 - 0.33 mkF" (micro Farad) moet zijn. Zijn dit nou zulke speciale? Want ik kan ze niet vinden op de conrad site. Daar gaan ze maar tot 3900 pF?
barhuishetbiertje Geplaatst 15 maart 2006 Geplaatst 15 maart 2006 Ik weet niet precies welke MAX 232 chip je moet hebben, op mijn chip staat er CPE achter. Ik ben met het schema naar de lokale electronica handel geweest en die hebben me de juiste onderdelen meegegeven. Ik heb een beschrijving gemaakt van hoe ik de kabel gemaakt heb. http://home.versatel.nl/barhuishetbiertje/
Hu9o Geplaatst 15 maart 2006 Geplaatst 15 maart 2006 Bedankt voor de reactie, ik ga van het weekend eens kijken bij de lokale electro zaak!
Gast hjdorgelo Geplaatst 16 maart 2006 Geplaatst 16 maart 2006 Uit het rijtje van Conrad zou ik de "MAX 232 CPE" nemen. Deze is wat betreft pinout niet helamaal het zelfde maar dat geeft niet. Alleen even goed de data sheet bekijken (is te downloaden bij conrad). Voor de condensatoren kan je dan 1 micro Fahrad tantalium condensatoren gebruiken. Wel even goed opletten hoe je ze aansluit. Een leuk alternatief is de "MAX233EPP" deze heeft het voordeel dat er geen externe condensatoren nodig zijn (behalve die tussen de +5V en GND natuurlijk). Wel is deze een stuk duurder. Als je werkt kan je proberen een sample bij de fabricant aan te vragen, dan heb je hem voor nop.
Pat&Nic Geplaatst 27 maart 2006 Geplaatst 27 maart 2006 (bewerkt) Ik weet niet precies welke MAX 232 chip je moet hebben, op mijn chip staat er CPE achter. Ik ben met het schema naar de lokale electronica handel geweest en die hebben me de juiste onderdelen meegegeven. Ik heb een beschrijving gemaakt van hoe ik de kabel gemaakt heb. <{POST_SNAPBACK}> Hallo, Ik heb de explorist 300 en ben benieuwd naar de mogelijkheden met de kabel. In een route kun je normaal 29 etappes stoppen. In een tracklog kunnen volgens mij meer dan 29 etappes. Hoe gaat de explorist om met met het uploaden van routes van meer dan 29 etappes. Is dit mogelijk in een route? Of heb je de mogelijkheid om een grote route up te loaden naar een tracklog? 25 februari 2010 bewerkt door Pat&Nic
barhuishetbiertje Geplaatst 27 maart 2006 Geplaatst 27 maart 2006 (bewerkt) Hallo, Ik heb de explorist 300 en ben benieuwd naar de mogelijkheden met de kabel. In een route kun je normaal 29 etappes stoppen. In een tracklog kunnen volgens mij meer dan 29 etappes. Hoe gaat de explorist om met met het uploaden van routes van meer dan 29 etappes. Is dit mogelijk in een route? Of heb je de mogelijkheid om een grote route up te loaden naar een tracklog? <{POST_SNAPBACK}> Kan je me een voorbeeld mailen in GPX format ik gebruik easy gps, dan kan ik voor je kijken wat de explorist ermee doet. Ik heb overigens wel een explorist 100, maar dat zal niet veel uitmaken denk ik. 25 februari 2010 bewerkt door barhuishetbiertje
Pat&Nic Geplaatst 27 maart 2006 Geplaatst 27 maart 2006 (bewerkt) Kan je me een voorbeeld mailen in GPX format ik gebruik easy gps, dan kan ik voor je kijken wat de explorist ermee doet. Ik heb overigens wel een explorist 100, maar dat zal niet veel uitmaken denk ik. <{POST_SNAPBACK}> Bij deze in je inbox 25 februari 2010 bewerkt door Pat&Nic
Aanbevolen berichten