ik heb een aantal tiff met OziExplorer map bestanden in WGS84. Deze wil ik graag omzetten naar geotiffs in het Rijksdriehoekstelsel / RD.
Ik kan de tiff + tfw (1) bestanden naar geotiff's met WGS84 omzetten via volgende procedure:
1) Plaats een bestand met de naam "tfw.dat" in de OziExplorer applicatie directory
2) In OziExplorer --> Options is nu een extra functie om een tfw bestand weg te schrijven
3) FWTools (2) / GDAL gebruiken om met geotifcp.exe een geotiff te maken:
geotifcp -e invoer.tfw invoer.tif uitvoer.tif
Het bestand uitvoer.tif is nu een geotiff n.a.v. de tif + tfw in WGS84.
Hoe kan ik deze geotiff in WGS84 eenvoudig omzetten naar het RijksDriehoekStelsel?
Of is er een eenvoudigere manier om van een tiff+map in WGS84 formaat een geotiff in RD te maken?
Alvast bedankt,
Jan
(1) Het tfw bestand is een informatie bestand met de pixelgrootte en positie om een normale tiff als een geo-gerefereerde tiff in diverse applicaties in te kunnen lezen. Deze zal dan op de correcte coördinaten vallen
(2)FWTools: A library and set of commandline utility applications for reading and writing a variety of geospatial raster (GDAL) and vector (OGR) formats.
Vraag
pxp
Hoi Ozi gebruikers,
ik heb een aantal tiff met OziExplorer map bestanden in WGS84. Deze wil ik graag omzetten naar geotiffs in het Rijksdriehoekstelsel / RD.
Ik kan de tiff + tfw (1) bestanden naar geotiff's met WGS84 omzetten via volgende procedure:
1) Plaats een bestand met de naam "tfw.dat" in de OziExplorer applicatie directory
2) In OziExplorer --> Options is nu een extra functie om een tfw bestand weg te schrijven
3) FWTools (2) / GDAL gebruiken om met geotifcp.exe een geotiff te maken:
Het bestand uitvoer.tif is nu een geotiff n.a.v. de tif + tfw in WGS84.
Hoe kan ik deze geotiff in WGS84 eenvoudig omzetten naar het RijksDriehoekStelsel?
Of is er een eenvoudigere manier om van een tiff+map in WGS84 formaat een geotiff in RD te maken?
Alvast bedankt,
Jan
(1) Het tfw bestand is een informatie bestand met de pixelgrootte en positie om een normale tiff als een geo-gerefereerde tiff in diverse applicaties in te kunnen lezen. Deze zal dan op de correcte coördinaten vallen
(2) FWTools: A library and set of commandline utility applications for reading and writing a variety of geospatial raster (GDAL) and vector (OGR) formats.
bewerkt door pxp15 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten