Spring naar bijdragen
  • 0

Meer details op Mapsource kaarten gewenst

Vraag

Gast toaninna.nl
Geplaatst

Ik wil eigenlijk op de PC routes maken, dit kan goed in Mapsource, en dan laden in mijn GPS60.

In mapsource staan echter te weinig details en wegen. In google earth staat al meer.

Ik zit te denken aan in Mapsource wat kruisingen en punten aanklikken om zo een route te maken om deze op de fiets (MTB) te rijden.

Heeft iemand een idee om (met weinig kosten) dit te kunnen doen?

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Gast toaninna.nl
Geplaatst
Lees dit draadje eens, is misschien wel interresant?

Nou, ik zoek dus niet hoe ik de tracks uit de GPS in Mapsource krijg, maar hoe ik op een redelijk gedetaileerde kaart een route op de PC uit kan zetten om deze vervolgens in de GPS te laden.

Dus ik wil op de PC op de kaart klikken om de coördinaten vast te leggen.

Na een paar keer bovenstaand lijntje gelezen te hebben staat daar geloof ik niet wat ik wil.

Groeten Tom.

• 0
Geplaatst
Ik wil eigenlijk op de PC routes maken, dit kan goed in Mapsource, en dan laden in mijn GPS60.

In mapsource staan echter te weinig details en wegen. In google earth staat al meer.

Lees dit draadje eens, is misschien wel interresant?

Nou, ik zoek dus niet hoe ik de tracks uit de GPS in Mapsource krijg, maar hoe ik op een redelijk gedetaileerde kaart een route op de PC uit kan zetten om deze vervolgens in de GPS te laden.

Dus ik wil op de PC op de kaart klikken om de coördinaten vast te leggen.

Na een paar keer bovenstaand lijntje gelezen te hebben staat daar geloof ik niet wat ik wil.

Groeten Tom.

Ik gaf die link omdat je met de software wat in dat draadje wordt uitgelegd meer details zijn op de kaart. En dus naar mijn idee makkelijker is om een route uit te stippelen. Dat is toch wat je wilt?

• 0
Gast toaninna.nl
Geplaatst

Ik ga het gewoon proberen....

Bedankt voor de tip en de snelle reactie.

• 0
Geplaatst

Ik zit te denken aan in Mapsource wat kruisingen en punten aanklikken om zo een route te maken om deze op de fiets (MTB) te rijden.

De kaart die standaard is meegeleverd met Mapsource is erg sumier en ook nog eens niet precies genoeg. Als je het persee met Mapsource wilt doen, zul je moeten wachten op de TopoNL kaart die genoemd wordt in het draadje waar Zero Cool naar verwijst.

Als je er toch wat meer geld tegenaan kunt gooien, zou je eens kunnen kijken naar OziExplorer. Je kunt dat proggie ook gebruiken in de proefversie en dan een aantal kaarten zelf scannen en callibreren. Dan heb je G7towin nodig om de routes in je gps te zetten. Succes.

• 0
Gast toaninna.nl
Geplaatst

De kaart die standaard is meegeleverd met Mapsource is erg sumier en ook nog eens niet precies genoeg. Als je het persee met Mapsource wilt doen, zul je moeten wachten op de TopoNL kaart die genoemd wordt in het draadje waar Zero Cool naar verwijst.

Als je er toch wat meer geld tegenaan kunt gooien, zou je eens kunnen kijken naar OziExplorer. Je kunt dat proggie ook gebruiken in de proefversie en dan een aantal kaarten zelf scannen en callibreren. Dan heb je G7towin nodig om de routes in je gps te zetten. Succes.

Aah ja. Ik heb inderdaad de probeer versie van OziExplorer bekeken met een kaart van europa. Dit was veel te onnauwkeurig, ik kon amper zeeland ontdekken. Hoe dat gaat met zelf kaarten inscannen weet ik nog niet maar daar moet ik me maar even inlezen. Lijkt me vrij ingewikkeld met calibreren enzo vandaar dat mij Mapsource wel wat leek.

Dit was nuttige informatie, bedankt hiervoor.

Groet Tom.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...