Spring naar bijdragen
  • 0

Mapsourcekaarten aanpassen - Hoe pas ik mijn mapsourcekaarten aan ?

Vraag

Geplaatst

Ik heb een gps streetpilot III en werk met Mapsource 4.09

Ik zie dat daar verschillende fouten op staan,zou ik die zelf

kunnen verbeteren en terug uploaden naar mijn gps ?

Ik dat de kaart bestaat uit allemaal img-bestanden,maar die

kan ik niet openen.

Weet iemand raad ?

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Er is een draadje met de titel 'Mapsource kaarten zelf maken.'

Staat het daar niet in?

Als je met de 'search' functie van dit forum zoekt, heb je dan  nog steeds geen antwoord gevonden?

Om niet zuur te doen geeft ik een kort antwoord: de kaarten zijn in een geheim eigen Mapsource format. Er is geen normaal tekenprogramma die dat format kent (Paint Shop Pro kent een format .img voor pictures (wat Photoshop niet kent!) maar dat is een zwart/wit format van heel vroeger (GEM-IMG)). Behalve....(zie de aangegeven draad)

• 0
Geplaatst

Bedankt,ik heb een beetje met GPSMapper zitten experimenteren,maar ik zie dat de coördinaten t.o.v Mapsource verschillen,hoe komt dat,scheelt soms 160 m

• 0
Geplaatst

Ik heb de datum verandert in Mapsource en inderdaad het

scheelt een stuk minder,nu nog 3.6m beter zal waarschijnlijk toch niet kunnen.

Van harte bedankt !!!!

Zijn er nog mensen die met dit programma werken ?

In Mapsource volgt hij nog wel de route niet indien je er één

berekent volgens "short distance",hij tekent gewoon een

rechte lijn van het ene punt naar het andere.

• 0
Geplaatst

Hoi gtr,

Ik gebruik Mapsource ook wel en ben nieuwsgierig naar hoe je de data nu hebt kunnen aanpassen. Kun je daar een korte beschrijving van geven zodat ik (en anderen) niet opnieuw het wiel gaan uitvinden?

In Mapsource volgt hij nog wel de route niet indien 

wel...niet ?? Wat bedoel nu, wel of niet?

• 0
Geplaatst

Ik heb in Mapsource bij Edit/Preferences/Map Datum bij

System Defined Datum de waarde verandert van

Belgium 1950 naar WGS84.

Hij volgt de route niet ,hij gebruikt "direct route" ook al staat dat niet aangevinkt.

De max zou zijn om de bestaande Mapsourcekaarten te bewerken in GPSMapper en dan terug te exporteren naar een IMG bestand die Mapsource erkent.

Alles hertekenen zie ik nu niet direct zitten .

Edited By gtr on nov. 11 2002 at 11:13

• 0
Geplaatst

In alt.satellite.gps kwam ik nieuws tegen voor bezitters van een eMap, eTrex Venture, eTrex Vista oid. met map-loading.

Met GPSMapper kan je kaarten naar binnen proppen. Het is te vinden op

http://gps.chrisb.org/gps_mapper.htm

Maar het is nogal bewerkelijk. Snel een kaartje voor morgen maken is er niet bij. Maar er is nu een grafisch interface gekomen - GlobGPS - wat veel typewerk zal schelen:

http://republika.pl/astor2/gps/globgps_download.htm

Even niet schrikken: de webpage is in het Pools, het progje gewoon Engels. De auteur vraag om opmerkingen en vragen met keyword 'GlobGPS' te plaatsen in de newsgroup pl.rec.gps (mag in het Engels hoor!).

Even ter illustratie - zodat ook nieuwe lezers weten waar het over gaat - een abstract van de woorden van de maker:

3. Install the program as usual.

4. Look at the options and set them properly.

5. Load a scanned map and calibrate it as you would do to create waypoints and routes.

6. Create your objects (POIs, points, polylines, polygons) as you would create waypoints and routes

7. Click "Generate IMG File" (the flash icon), connect your receiver, and click "Send to GPS".

8. That's it! Enjoy your map in the receiver.

• 0
Geplaatst

Dat ziet er puik uit, maar ikmheb nog een vraagje:

Kan ik de mapsource uit m'n Garmin uitlezen, opslaan op schijf of wissen? De POI in Venezuela zijn niet zo actueel voor mij, en ik zou die geheugenplaatsen voor m'n eigen adressen willen gebruiken.

Heeft hiermee al iemand ervaring?

VentureX

• 0
Geplaatst

Bedankt Prof,met GlobGPS is het al gemakkelijker om kaarten te tekenen ,idd geen typwerk meer .

Als ik een map stuur naar mijn gps,zijn dan alle mappen die erop stonden gedeleted of de komt de nieuwe er gewoon bij,ik heb die vraag waarschijnlijk al gesteld ??

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...