Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Hallo,

Is het mogelijk een waarschuwingssignaal te krijgen op de GPSMap60C zodra je b.v. een flitspaal nadert (ingeladen middels transparante kaart), of langs een cache rijdt of bij alle tankstations??

Ik heb dit niet kunnen vinden op de 60C. Iemand tips??

Gr. Walter

bewerkt door w.vdsnoek
Geplaatst (bewerkt)

Mijn eerste gedachte gaan uit naar het gebruik van proximity.

Net gekeken...je kan in mapsource en in Ozi alle waypoints in een keer dezelfde proximity afstand meegeven.

Iets anders kan ik niet zo snel verzinnen

Nickx

bewerkt door Nickx
Geplaatst

Nog even gezocht en jawel, proximity zoals Nickx zegt, alleen.......lees de quote maar even ;)

toerskien  April 07 2005, 19:21:10 Post #15 

Dirk, bedankt voor het gebruikers overzicht en alle nuttige gebruikerstips.

Met name voor wie nog voor de keuze staat om al dan niet een 60C(S) te kopen geeft dit document je inzicht in alle mogelijke functionaliteit die dit GPS model te bieden heeft.

Bezitters van deze GPS hebben meer behoefte aan een opzet die als naslagwerk kan dienen. Een hoofdstuk indeling en meer toelichting over de werking is dan gewenst.

In mijn geval zocht ik een antwoord op de volgende vragen:

De GPS biedt de mogelijkheid om ont-clutter aan of uit te zetten. Een toelichting op de werking van deze optie ontbreekt helaas.

De wijze van opslaan van trackpoints is instelbaar. Onduidelijk blijft echter hoe opslag plaatsvindt bij de “Auto” keuze.

De betekenis van “lokale barometer” vraagt om toelichting. Deze instelling interpreteer ik nu als huis-tuin en keuken barometer toepassing. Dit wil zeggen dat je dan de hoogte en barometer stand voor betreffende locatie hebt gekalibreerd. Automatische hoogte correctie van de GPS wordt daarmee overruled?

Bij het volgen van een route wil je niet de hele tijd op je GPS kijken. Een bevestiging dat je nog de gewenste route volgt door een geluidssignaal zodra je in de nabijheid komt van een waypoint is dan zeer praktisch. Dit is mogelijk door het instellen van de proximity zone voor een waypoint. Dit kan je in je GPS instellen, met OziExplorer en met MapSource. Bij het downloaden van je waypoint vanuit deze software wordt de proximity instelling niet doorgegeven. Op je GPS moet je dit voor elke waypoint afzonderlijk instellen wat al snel teveel werk is. In het document heb ik niet kunnen terugvinden of je de proximity zone bij het downloaden naar je GPS kan meegeven. Het geeft ook geen antwoord op mijn vraag of je deze instelling voor meerdere waypoints tegelijk kan wijzigen.

Bij het volgen van een route (niet via wegen) krijg ik met mijn GPS model vista de naam en de afstand tot het volgende waypoint in het scherm te zien. De 60CS lijkt het erop dat die niet constateert dat je een waypoint ben gepasseerd en blijft dan ook hardnekkig een achter je gelegen waypoint tonen. Of dit een instelling of onhebbelijkheid betreft is mij nog onduidelijk.

Na het volgen van een route of het lopen van een tocht zou je graag alle statische informatie willen vastleggen. Deze tripgegevens zou de 60CS in de agenda kunnen wegschrijven. Wellicht (nog) niet mogelijk?

Het kan altijd beter en mooier maar laat ik vooropstellen dat Dirk hier een goed stukje werk biedt. Daar zou de Nederlandse importeur een voorbeeld aan kunnen nemen. Dus vooral dank voor de grote hoeveelheid geboden informatie. Voor de buitensporters die naast het gebruik van de GPS ook nog een Marschskizze (route plan) op zak willen hebben kan ik mijn site http://www.toerskien.nl van harte aanbevelen. Hier tref je o.a. een spreadsheet aan voor het opstellen van een route plan en nog veel meer informatie voor plannen van een skitoer tocht. 

• 2 weeks later...
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...