Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Als ik nou met overleg met zo'n park kom om daar een kindercaches aan tekoppelen en teleggen!

Hoe kijkt de cacher daar tegen aan?

En hoe vindt of wat zegt de richtlijnen daarvan?

Ik denk dus aan 2 mini parken hier in de buurt!!

*weet dat die in parijs er wel zijn*

Maar dat zegt niks over hier in Drenthe!?!

En voor dat ik ga bellen en zo ik eerst willen weten hoe denken jullie daarover???

Jolanda mv 4

Geplaatst
Als ik nou met overleg met zo'n park kom

Wat zijn de openingstijden?

Wa kosda?

Seizoen gebonden?

;)

Openingstijden

Maart t/m oktober. Dagelijks van 10.00 tot 18.00 uur.

Juli tot 15 Augustus van 9.00 tot 19.00 uur

Prijzen

Volwassenen : Euro 5,00

Kinderen 0 t/m 0 : Euro 0,00

Kinderen 1 t/m 5 : Euro 3,00

Opmerkingen

Leeftijd: 2 - 8 jaar

Openingstijden

Maart t/m oktober elke dag 10.00 - 17.00 uur.

November t/m februari elke dag 10.30 - 16.30 uur.

Gesloten: Beide kerstdagen en nieuwjaarsdag

Prijzen

Volwassenen : Euro 5,50

Kinderen 0 t/m 1 : Euro 0,00

Kinderen 2 t/m 12 : Euro 5,50

Leeftijd: 2 - 15 jaar

Jolanda

Geplaatst
Als ik nou met overleg met zo'n park kom om daar een kindercaches aan tekoppelen en teleggen!

Hoe kijkt de cacher daar tegen aan?

En voor dat ik ga bellen en zo ik eerst  willen weten hoe denken jullie daarover???

Jolanda mv 4

Leuk idee zo`n minipark met een schat voor de kleintjes onder ons. ;)

Ik zal er zelf niet zo snel komen want daar heb ik de behoefte niet aan.

En wat de entree betreft, in het duinresevaat bij ons om de hoek moet je ook een toegangskaart kopen.

kwibus

Geplaatst
Prijzen

Volwassenen : Euro 5,50

Kinderen 0 t/m 1 : Euro 0,00

Kinderen 2 t/m 12 : Euro 5,50

Dus als je met je 4 kinderen die cache wil gaan zoeken,

kost je dat dus 5 x 5,50 = 27,50 euro? :thumbup:

Biertje :cry:

Geplaatst

En voor dat ik ga bellen en zo ik eerst  willen weten hoe denken jullie daarover???

Jolanda mv 4

Dit zeggen de richtlijnen (Commercial)

Geplaatst

Vergis ik me dus niet. :thumbup:

Wel jammer want ik had het idee om met de plaatselijke buurtsuper een deal te sluiten.

Bij aankoop van 25 euri aan boodschappen een half coordinaat van het WP gratis. :cry:

Geplaatst (bewerkt)

Mmmm

Dan mag de Birdcage dus ook niet. die ligt in het Papegaaien centrum net onder zand Oerle.

Misschien moet Kruimel even reageren op dit draadje.

Kruimel zou jij bovenstaande cache approven?

Ikzelf zou er geen probleem mee hebben. Geocache leggers willen je namelijk iets laten zien. En als dat entree kost so be it. Het moet dan WEL de moeite waard zijn.

Kijk bijvoorbeeld naar Aards Paradijs. Het kost je een euro intree, maar die cache staat dan wel direct in je top 10 van beste caches.

bewerkt door Vinnie1
Geplaatst

Juist, en omdat het geen commerciele instelling is maar een stichting met een goed doel zal het wel door 'the fingers' zijn gezien door GC.com.

Ik ben ook een goed doel, een heeeeeeeeeeel goed doel. :cry:

Geplaatst
Mmmm

Dan mag de Birdcage dus ook niet. die ligt in het Papegaaien centrum net onder zand Oerle.

Misschien moet Kruimel even reageren op dit draadje.

Kruimel zou jij bovenstaande cache approven?

Ikzelf zou er geen probleem mee hebben. Geocache leggers willen je namelijk iets laten zien. En als dat entree kost so be it. Het moet dan WEL de moeite waard zijn.

Kijk bijvoorbeeld naar Aards Paradijs. Het kost je een euro intree, maar die cache staat dan wel direct in je top 10 van beste caches.

Dan kom eerst maar eens met een GCnummer. Ik kom nu uit op de cache die Ger@ld ook al aangeeft. Een traditional in Engeland. Geen commercial.

Ik heb persoonlijk er ook geen problemen mee, maar gc.com wel. In de richtlijnen staat dat er soms een uitzondering gemaakt wordt:

Some exceptions can be made. In these rare situations, permission can be given by the Geocaching.com web site. However, permission should be asked first before posting. If you are in doubt, ask first.

Met andere woorden, Soms wordt er een uitzondering gemaakt en in die uitzonderlijke gevallen, wordt de toestemming alleen maar gegeven door geocaching.com "zelf" en verder niemand. Maar, toestemming moet worden gevraagd voordat je ook maar de cache aan gaat bieden aan een reviewer. (Deze keurt hem immers af). Bij twijfel, eerst vragen.

Trouwens, hoe ik een cache zou reviewen is dan wel hypothetisch bedoeld hoop ik. Met de url die ik gaf, en het stukje hierboven, hoe zou jij zo'n cache reviewen?

:cry:

Geplaatst

Dat krijg je als je nadenkt over wat en hoe je moet antwoorden. Dan zit er wel zoveel tijd tussen dat er al weer gereageerd is :cry:

maar, ik heb de url aangeklikt en helaas:

An Error Has Occured

Timeout expired. The timeout period elapsed prior to obtaining a connection from the pool. This may have occurred because all pooled connections were in use and max pool size was reached.

Het lijtk erop alsof .com weer 'plat' ligt.

Geplaatst

Goed, ben er tussen gekomen.

Allereerst, review ik hier dus niet, ik heb gereageerd zoals ik altijd zou reageren, ook als niet reviewer. Menig andere cacher had de moeite genomen om de guidelines ff na te speuren als een ander forumlid zich afvraagt hoe de richtlijnen zouden gelden voor een cache in een pretpark of wat dan ook, waar je entree voor moet betalen :cry: Ik had ook kunnen schrijven dat men dan ff zelf in de richtlijnen moet gaan kijken.

Doet me denken aan de vraag: (en ik heb deze al eens eerder genoemd als voorbeeld)

Vraag: -Kun je een skippybal ook met een fietspomp oppompen?

Antwoord:---Heb je het al eens (zelf) geprobeerd?

Maar omdat het allemaal een beetje dubbelzinnig is, toch een antwoord.

Ik zou met deze cache het niet weten. Als ik de richtlijnen nalees, dan zou het nu afgekeurd worden. Zoals ik al schreef, heeft men vragen, stel ze (aan gc.com)

Uitzonderingen worden soms gemaakt, die uitzonderlijke toestemming wordt gegeven door .com. Eerst vragen aan .com en dan posten.

Als ik deze cache zou reviewen en ik zou twijfelen, zou ik zelf bij .com informeren hoe men er over denkt.

Maar, ik denk dat het bij deze cache om iets anders gaat. Als ik zie dat de cache goedgekeurd is in 2002, dan geldt gewoon een andere regel. De grandfathered regel. Met andere woorden, in de beginjaren van het geocachen, en daar valt 2002 ook onder, werd eigenlijk iedere cache goedgekeurd. Of het nu op SBB terrein lag of niet, of je nu toestemming had of niet. Je vroeg maar aan en je zei dat je toestemming had van Jan of Piet en het was in orde. iedere "oudere" cacheplaatser uit die tijd weet dat.

Of we er nu mee eens zijn of niet, ik wil er hier geen discussie over hebben, maar op een gegeven ogenblik werden al de regeltjes behoorlijk strak aangetrokken.

Wat doe je dan met al die bestaande en eigenlijk illegale caches? Je hebt 2 keuzes. Of je geeft ze een general pardon en je houdt het redelijk rustig in de tent, of je gaat ze allemaal ruimen met de grote kans dat er een cache-oorlog uitbreekt :thumbup:

Er is waarschijnlijk gekozen voor het eerste. Let wel, de omschrijving cq uitleg die ik gebruik, is puur mijn eigen gedachte over hoe het waarschijnlijk gegaan is. Ik heb daar geen "bericht" van gehad toentertijd :thumbup: Zou waarschijnlijk toen als een rode lap op een stier hebben gewerkt bij mij.

Zou je precies willen weten hoe deze cache toch bij de toemalige approver erdoor is gekomen, zou je de cacheplaatser en de approver moeten vragen. In die tijd waren er nog geen Nederlandse approvers (nu reviewers), maar werden de caches door de Amerikanen approved.....

Ik denk dat mijn theorie aardig dicht bij de waarheid ligt. Dat de cache nu nog bestaat is gewoon het gevolg van:

Caches die geplaatst zijn voordat een of meer van de guidelines http://www.geocaching.com/about/guidelines.aspx http://www.geocaching.nl/dummies/richtlijnen.php opgesteld waren mogen blijven liggen. Deze caches vallen onder de grandfathered regel, nieuwe caches worden niet toegelaten maar de oude caches mogen wel blijven liggen.
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...