Ik draai OZI CE 1.12.3 op mijn MIO168 en OZI Explorere 3.95 op mijn PC.
Ik heb een map-file + jpg van de kabouterclub en wil gaan geocachen.
Ik voer op de PC mijn start coordinaten via een waypoint in en sla de waypoint file op. Op de PC staat de startcoordinaat nogal in het bos terwijl ik hem ergens bij een ANWB paddestoel verwacht.
Nu transfer ik het hele zaakje naar de PDA -> identieke map-file en de jpg via img2ozf als ozf file en de waypoint file.
Nu kijk ik met OziCE en zie dat het waypoint inderdaad bij een verwachtte ANWB paddestoel ligt. Zo'n 488 meter zuidelijker dan op de PC wordt weergegeven.
Er zit blijkbaar ergens een weergavefout in Ozi Explorer op de PC. Ik heb van alles geprobeerd maar ik krijg de coordinaten niet goed op de PC.
Vraag
Gast frikjet
Beste,
Ik draai OZI CE 1.12.3 op mijn MIO168 en OZI Explorere 3.95 op mijn PC.
Ik heb een map-file + jpg van de kabouterclub en wil gaan geocachen.
Ik voer op de PC mijn start coordinaten via een waypoint in en sla de waypoint file op. Op de PC staat de startcoordinaat nogal in het bos terwijl ik hem ergens bij een ANWB paddestoel verwacht.
Nu transfer ik het hele zaakje naar de PDA -> identieke map-file en de jpg via img2ozf als ozf file en de waypoint file.
Nu kijk ik met OziCE en zie dat het waypoint inderdaad bij een verwachtte ANWB paddestoel ligt. Zo'n 488 meter zuidelijker dan op de PC wordt weergegeven.
Er zit blijkbaar ergens een weergavefout in Ozi Explorer op de PC. Ik heb van alles geprobeerd maar ik krijg de coordinaten niet goed op de PC.
De header van de mapfile ziet er zo uit:
OziExplorer Map Data File Version 2.2
32A_Soestdijk Topo25 Rijksdriehoeksmeting
C:\jpgs\32A_Soestdijk.jpg
1 TIFF scale factor
Rijksdriehoeksmeting,WGS 84, 0.0000, 0.0000,WGS 84
Reserved 1
Reserved 2
Magnetic Variation,,,E
Map Projection,Transverse Mercator,PolyCal,No,AutoCalOnly,No,BSBUseWPX,No
Point01,xy,100,100,in,deg, , ,N, , ,W, grid, , 140000, 475000,N
Point02,xy,4100,100,in,deg, , ,N, , ,W, grid, , 150000, 475000,N
Point03,xy,4100,5300,in,deg, , ,N, , ,W, grid, , 150000, 462000,N
Point04,xy,100,5300,in,deg, , ,N, , ,W, grid, , 140000, 462000,N
Point05,xy, , ,in, deg, , ,, , ,, grid, , , ,
Point06,xy, , ,in, deg, , ,, , ,, grid, , , ,
etc.
Ozi op de PC staat heb ik geprobeerd met
Opties->System->Datum Databestanden op WSG84 en Rijksdriekhoekmeting. Maakt allemaal niet uit.
Wat doe ik toch fout?????? :
3 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten