Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

onze oudste wordt over paar daggen 10 jaar en wil dus een eigen GPS!

Nou zit ik teduppen tussen Geko 101 *€ 115.00* of Geko 201 *€ 145.00*

Het is louter 1 die alleen voor geocaches gebruik gaat worden

Welke zouden jullie kopen *gewoon voor extra gps* voor je kind????

Jolanda

Geplaatst

Nou zit ik teduppen tussen Geko 101 *€ 115.00*  of Geko 201 *€ 145.00*

Jolanda

Het wezenlijke verschil tussen beide apparaten is dat je de 201 aan de pc kunt hangen en dus kunt voorzien van waypoints over kabeltje en de 101 niet dus voor mij, ik zou zeggen 101, en die krijg je op marktplaats nog wel onder de 115,00 euro ook.

Groeten Haak.

Geplaatst (bewerkt)

Nou zit ik teduppen tussen Geko 101 *€ 115.00*  of Geko 201 *€ 145.00*

De Geko 201 natuurlijk! :thumbup:

Ik heb zelf naast de Quest een 201 in gebruik en als ik op de fiets op pad ga dan neem ik alleen de 201 mee.

Doordat de 101 geen seriele computer aansluiting is kan de de interne software van gpr niet geupdated worden.

Bovendien moeten alle wp's er met de hand ingeklopt worden, je kunt dan niets voorbereiden met de computer.

De 101 kent veel minder kaartdatums.

De te gebruiken seriele kabel van de 201 is gelijk aan die van de Etrex serie.

Wel aanbevelenswaardig is de aanschaf van een halskoord (a 16 euro, erg duur, maar gewoon kopen).

Mijn zoon Arend van 10 heeft de Geko 201 al eens in halflang gras laten vallen in de schemer, de cache hebben we toen laten schieten, want we moesten de Geko 201 terug vinden.

De Geko 201 is weer een generatie nieuwer dan de Etrex Euro, die bijna dezelfde prijsstelling heeft.

De Geko 201 is wel meer accu's nodig dan de Etrex, een avondje cachen betekend dat wel reserve accu's mee moet nemen.

De Geko serie wordt gestookt met mini penlites van ca. 800 mAh.

Eigenlijk was die Geko 201 ook bedoeld voor mijn dochter. :D

bewerkt door JandeBeHanger
Geplaatst
De te gebruiken seriele kabel van de 201 is gelijk aan die van de Etrex serie.

Wel aanbevelenswaardig is de aanschaf van een halskoord (a 16 euro, erg duur, maar gewoon kopen).

Mijn zoon Arend van 10 heeft de Geko 201 al eens in halflang gras laten vallen in de schemer, de cache hebben we toen laten schieten, want we moesten de Geko 201 terug vinden.

je bedoelt vast deze koort en die is geen 16 euro! :D

keycord.jpg

Wie kent ze niet? De populaire Keycords! Vele cachers gebruiken hem al. Nu is er de Geocaching keycord met het bekende logo... in kleur!

Met handige 'quick release clip' om snel een naambadge te wisselen voor je GPS

Met 2 sluitingen/Clips!

Cooool!!

6€50

Daar hangt onze Legend ook aan :thumbup:

En GPS bestel ik gewoon viashop

en Mirjam blij want die vindt de 201 zulke mooie kleuren heeft!!

zal vanavond bestellen,mischein nog in huis voor dat wij dit weekend in flevoland gaan geocachen!

Jolanda

*Bedankt voor jullie snelle antwoorden*

Geplaatst
je bedoelt vast deze koort en die is geen 16 euro! :thumbup:

keycord.jpg

Wie kent ze niet? De populaire Keycords! Vele cachers gebruiken hem al. Nu is er de Geocaching keycord met het bekende logo... in kleur!

Dachutnie, dat is een ander koord.

Bij het hals koord van de Geko wordt een plugje met een draadeindje geleverd, waar Amerikaans draad opzit.

Dat plugje wordt in de Geko geschroefd, het halskoord hangt aan het plugje.

Mien pa zee altied, beter duur as nie te koop!

Geplaatst

Fijn dat er weer een topic over de Geko is opgestart, want ik had dus nog een vraagje.

In een ander draadje werd gezegd dat hij alleen honderdtallen meters aangeeft bij afstanden tot een waypoint. Is dat ook bij afstanden onder de 100 m? Ik cache altijd op de ingebouwde kompasnaald en het afstandsmetertje op de Sportrak. Zou leuk zijn als de Geko mij zou kunnen vertellen dat ik bijv. nog 27 meter van de cache vandaan zit, in combinatie met een betrouwbaar kompas erin. Ik zou dan overigens gaan voor de 101, het inkloppen van een reeks coordinaten vind ik geen probleem.

Geplaatst
Fijn dat er weer een topic over de Geko is opgestart, want ik had dus nog een vraagje.

In een ander draadje werd gezegd dat hij alleen honderdtallen meters aangeeft bij afstanden tot een waypoint.  Is dat ook bij afstanden onder de 100 m? Ik cache altijd op de ingebouwde kompasnaald en het afstandsmetertje op de Sportrak. Zou leuk zijn als de Geko mij zou kunnen vertellen dat ik bijv. nog 27 meter van de cache vandaan zit, in combinatie met een betrouwbaar kompas erin. Ik zou dan overigens gaan voor de 101, het inkloppen van een reeks coordinaten vind ik geen probleem.

Bij projecteren kan ik alleen de mogelijkheid vinden in 100-tal meters. Wel geeft de Geko aan hoeveel meters je nog weg bent van een punt dus bij een goede ontvangst en goed nadenken, kom je precies uit. Dat lukt dus niet echt lekker onder vele bomen en zonder pad maar veel struikgewas. Maar goed, tot nu toe heeft dat bij ons nog niet gelijk tot not-founders. Bij projecteren kun je ook graden invoeren, is dat wat je bedoeld met kompas? een echt kompas zit er niet in. Ik mis het (nog) niet.

Ik zou voor een kind ook niet verder gaan dan de 101. Koppeling aan pc lijkt me dan echt niet nodig.

Nelleke

Geplaatst

In een ander draadje werd gezegd dat hij alleen honderdtallen meters aangeeft bij afstanden tot een waypoint.  Is dat ook bij afstanden onder de 100 m? Ik cache altijd op de ingebouwde kompasnaald en het afstandsmetertje op de Sportrak. Zou leuk zijn als de Geko mij zou kunnen vertellen dat ik bijv. nog 27 meter van de cache vandaan zit, in combinatie met een betrouwbaar kompas erin. Ik zou dan overigens gaan voor de 101, het inkloppen van een reeks coordinaten vind ik geen probleem.

Bij projecteren kan ik alleen de mogelijkheid vinden in 100-tal meters. Wel geeft de Geko aan hoeveel meters je nog weg bent van een punt dus bij een goede ontvangst en goed nadenken, kom je precies uit. Dat lukt dus niet echt lekker onder vele bomen en zonder pad maar veel struikgewas. Maar goed, tot nu toe heeft dat bij ons nog niet gelijk tot not-founders. Bij projecteren kun je ook graden invoeren, is dat wat je bedoeld met kompas? een echt kompas zit er niet in. Ik mis het (nog) niet.

Ik zou voor een kind ook niet verder gaan dan de 101. Koppeling aan pc lijkt me dan echt niet nodig.

Nelleke

thja dat zei ik vanmiddag ook nog,maar je zit dan ook met GEEN update van je software*dat zal dan de reden voor 201 zijn!!

Voor de rest heeft ze weer een leuk speltje op PC erbij*ze kan meer met PC dan

haar papa!!!

ik/wij denken er nog een avondtje over :D

want hoe vaak zal papa dat ding afpakken in de laaste meters :thumbup:

Jolanda

Geplaatst

OK, dan is mijn vraag beantwoord! Ik heb een paar dagen geleden een 201 gezien en die is wel erg lekker klein, leuk om erbij te hebben! Van de ontvangst in het bos lees ik wel vaker. Met onze Sportrak Pro echt nauwelijks last van. Jolanda, veel succes met de Geko. Krijg je trouwens geen korting als je er 4 besteld :beerchug: ?

Geplaatst (bewerkt)

Projekteren gaat inderdaad in honderden meters.

Als je achter de kompasnaald aan loopt dan gaat het in meters, wel zo prettig!

Je moet bij de 101 wel opletten of de 101 dezelfde funkties heeft als de 201.

Het kan best zijn dat projekteren niet mogelijk is met de 101.

bewerkt door JandeBeHanger
Geplaatst
Projekteren gaat inderdaad in honderden meters.

Als je achter de kompasnaald aan loopt dan gaat het in meters, wel zo prettig!

Je moet bij de 101 wel opletten of de 101 dezelfde funkties heeft als de 201.

Het kan best zijn dat projekteren niet mogelijk is met de 101.

Ga ik nog even bekijken. De PC aansluiting hoeft niet echt. Ook de Explorist 100 zit in die prijsklasse trouwens. Wel wat zwaarder en wat groter, maar heeft als voordeel dat er 2 AA accu'tjes in kunnen.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...