Marijnemans Geplaatst 12 oktober 2002 Geplaatst 12 oktober 2002 Hoi hoi, ik wilde even melden dat ik een Venture heb gekocht in de USA (of eigenlijk: laten kopen want ik ben zelf helaas niet daar op vakantie!) en dat ik daar totaal met tax 162,50 USD voor kwijt ga zijn. (www.htessentials.com) Bedankt voor al jullie adviezen in de afgelopen weken, ik kan bijna niet wachten tot ik hem in m'n bezit krijg! Oja en John, als je dit leest: hartstikke bedankt voor het kopen!!! Laat de caches maar komen! groetjes Marijn
stefanne_3 Geplaatst 13 oktober 2002 Geplaatst 13 oktober 2002 Is hij al door de douane Stefanne --//--
Marijnemans Geplaatst 13 oktober 2002 Auteur Geplaatst 13 oktober 2002 Nee maar als ik het goed begrepen heb mag je van landen van buiten de EU voor 175 euro kostenloos invoeren! En 162,50 USD ~ 165 EUR < 175 EUR dus volgens mij valt deze Venture binnen deze categorie?! Of heb ik iets over het hoofd gezien? Groetjes! ???
Flapper Geplaatst 13 oktober 2002 Geplaatst 13 oktober 2002 Nee maar als ik het goed begrepen heb mag je van landen van buiten de EU voor 175 euro kostenloos invoeren! En 162,50 USD ~ 165 EUR < 175 EUR dus volgens mij valt deze Venture binnen deze categorie?! Of heb ik iets over het hoofd gezien? eeeeuh maar moet je nog wel BTW betalen, toch? ff nalezen op www.belasting.nl bij de douane
Marijnemans Geplaatst 13 oktober 2002 Auteur Geplaatst 13 oktober 2002 van www.douane.nl: --- ... Vrijstellingsgrens Voor niet-commerciële goederen zoals souvenirs geldt dat u deze tot een maximumwaarde van in totaal EUR 175 per persoon met vrijstelling mag invoeren van buiten de Europese Unie naar Nederland. Is het aanschafbedrag hoger, dan betaalt u over het gehele bedrag douanerechten en omzetbelasting. De percentages zijn afhankelijk van het soort apparaat. ... --- Klopt toch?
erics Geplaatst 13 oktober 2002 Geplaatst 13 oktober 2002 Klopt precies. Op voorwaarde dat je in het land van herkomst de daar geldende belasting(en) hebt betaald. Maar dat zal in jouw geval wel goed zitten. Gek eigenlijk, dat bestellen via internet van het zelfde apparaat je wel douanerechten en BTW zou hebben gekost. Maar goed, da's een heel andere discussie. Succes met cachen..... Eric
Marijnemans Geplaatst 17 oktober 2002 Auteur Geplaatst 17 oktober 2002 Hij is binnen, dus door de douane zonder problemen (en terecht ook!)! Wat een fancy apparaatje!En lekker klikken zo'n stick! groetjes Marijnemans
vanlinde Geplaatst 17 oktober 2002 Geplaatst 17 oktober 2002 Gek eigenlijk, dat bestellen via internet van het zelfde apparaat je wel douanerechten en BTW zou hebben gekost.Maar goed, da's een heel andere discussie. Computerapparatuur is vrijgesteld van douanerechten. Ik denk dat een GPS daar ook onder valt. Uiteraard moeten de invoerrechten wel worden betaald boven bepaalde grenzen.
gimli Geplaatst 18 oktober 2002 Geplaatst 18 oktober 2002 hee waar heb je dat vandaan vanlinde? dat is een interesting regeling! heb je dat ergens gevonden? groetsen, Gimli :hehe:
Gast 68-1030918519 Geplaatst 18 oktober 2002 Geplaatst 18 oktober 2002 Computerapparatuur is vrijgesteld van douanerechten. Ik denk dat een GPS daar ook onder valt. Uiteraard moeten de invoerrechten wel worden betaald boven bepaalde grenzen. Weet je dat zeker? Kun je me daar ergens een url van geven?? Ik heb namelijk vrienden in Amerika die vanalles stukken goedkoper kunnen en willen sturen. Het enige wat me steeds tegenhield is dat gedoe bij de douane en de kosten die dat weer mee zou brengen. Als je gelijk hebt, wat ik hoop, dan verandert er heel wat aan mijn tegenstrubbelingen om iets over de zee te kopen. GRTZ Kruimeldief :hehe:
Gast team Bartje Geplaatst 2 januari 2005 Geplaatst 2 januari 2005 Mede forum gebruikers. Lees en huiver! Aanschaf van artikelen via internet uit landen buiten de Europese Unie (andere dan accijnsgoederen) Het bestellen van artikelen via internet is niet anders dan het invullen van een elektronisch bestelformulier zoals postorderbedrijven dat gebruiken. Het maakt dus niet uit of de artikelen schriftelijk, telefonisch of via internet worden gekocht. Over alle artikelen die in landen buiten de EU worden gekocht, moeten douanerechten en BTW worden betaald. De douanerechten worden betaald over de aankoopprijs van het artikel en de verzekerings- en vervoerskosten tot aan binnenkomst van het artikel in de EU. Dit is de douanewaarde. De BTW wordt geheven over de douanewaarde, daarbij opgeteld het douanerecht en de verzekerings- en vervoerskosten tot de plaats van bestemming. Voor artikelen die u buiten de EU heeft gekocht, is vrijstelling van belasting mogelijk. Per zending geldt een vrijstelling van belasting tot een bedrag van € 22,-. Is de waarde meer dan dit bedrag, dan betaalt u douanerechten en BTW over de totale waarde. De zending dient rechtstreeks, dus zonder bemiddeling van tussenhandelaren, te worden verzonden naar de door u aangegeven bestemming. Bron: www.douane.nl http://www.belastingdienst.nl/9229237/v/index.htm
Aanbevolen berichten