Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Gisteren TT5 op de Mitac Mio 168 geinstalleerd, maar vandaag alles er weer afgehaald en compleet opnieuw geinstalleerd, maar nu krijg ik de melding 'geen GPS apparaat'. Welke GPS moet ik hier instellen? Wie help me even op weg?

ReizenReizen

Geplaatst
Gisteren TT5 op de Mitac Mio 168 geinstalleerd, maar vandaag alles er weer afgehaald en compleet opnieuw geinstalleerd, maar nu krijg ik de melding 'geen GPS apparaat'. Welke GPS moet ik hier instellen? Wie help me even op weg?

Had hetzelfde probleem, je moet na de installatie de bluethoot verwijderen, dan werkt hij wel.

Maar ik heb TT5 er al terug afgegooid, je kan niet navigeren op coordinaten en als je een adres ingeeft om naar te navigeren stuurt TT5 je ergens anders heen, soms 30km uit de richting.

Ik heb TT3 terug geinstalleerd en ben nu terug tevreden.

Geplaatst
Had hetzelfde probleem, je moet na de installatie de bluethoot verwijderen, dan werkt hij wel.

Maar ik heb TT5 er al terug afgegooid, je kan niet navigeren op coordinaten en als je een adres ingeeft om naar te navigeren stuurt TT5 je ergens anders heen, soms 30km uit de richting.

Ik heb TT3 terug geinstalleerd en ben nu terug tevreden.

Raar, want via Bluetooth heb ik de melding 'geen GPS apparaat' niet, maar vangt ie geen signalen. Welke instelling heb je vervolgens gekozen? Blijven er nl. nog drie over :thumbdown:

Geplaatst
Ik had wired GPS gekozen, maar je moet wel wat geduld hebben, ik heb de indruk dat het wat langer duurt dan bij TT3

Dat is mijn eerste indruk ook. Gisteren werkte het wel, maar tijdens het navigeren erg traag. Na een bocht naar links kreeg je pas ruim na de bocht de instructie 'ga links af'.

Bij wired zie ik twee opties:

- TomTom kabel-GPS

- andere kabel-NMEA-GPS

De eerste zonder verder instellingen. De laatste met de vraag om de GPS-baudsnelheid, en vervolgens de poort (USB, SP2, COM1, COM3 en Native IR).

Er van uitgaande dat een eerste fix wel eens een half uur kan duren, stel ik de vraag maar hier :thumbup: Dus ben benieuwd naar de juiste instellingen.

En inderdaad: als TT5 niet bevalt, dan weer terug naar TT3. :thumbdown:

Geplaatst (bewerkt)

Kabel GPS, ik weet niet of dat hij onderweg snel of traag werkt. In TT3 kan je navigeren naar een plaats zonder verder te moeten aangeven welke straat en huisnummer.

Ik wou naar Langlire in de ardennen, een piepklein dorpje zonder straatnamen, met TT3 navigeer ik zonder problemen er naar toe, met TT5 vroeg hij naar een straatnaam, en aangezien er die niet zijn voor die bestemming, krijg je nabijliggende gemeenten. En je moet een keuze doen of TT5 gaat niet verder. Het dorpje ligt ruim 15km van de autobaan, maar TT5 geeft als eindbestemming een plaats op de autobaan.

Tweede voorbeeld: Soiron bij Pepinster, ook in de Ardennen, wilden wij een cache gaan lopen, TT5 zou ons naar Andrimont gebracht hebben meer dan 30km van Soiron, te noord oosten van Verviers.

Toen had ik er genoeg van en heb TT3 terug geinstalleerd, en hij bracht ons weer feilloos naar de plaatsen die we vroegen.

bewerkt door Babiro!
Geplaatst
Gevonden! Niet een cache, maar de instellingen: TomTom kabel-GPS! Ik zal Tommie de komende dagen weleens aan de tand gaan voelen.

Ik ben toch eens benieuwd

Ja, zag inderdaad je eerste voorbeeld. Je kunt hooguit het dichtstbijzijnde plaatsje of hoofdweg aangeven. Bij TT3 kan dat inderdaad wel. Maar met TT3 had ik laatst ook iets vreemds: ik kwam vanuit Houten en wilde terug richting het zuiden, maar werd doodleuk richting centrum Utrecht geloodst :thumbdown: . Dus TT3 heeft ook zijn eigenaardigheden. Coordinaten intikken mis ik trouwens niet, want dat doen we wel op de GPS.

Geplaatst

Ik weet het, maar die zijn niet zo verwarrend als met TT5, gisteren waren we in Ulvenhout voor de Boeverijen, en inderdaad TT3 bracht ons een straat te ver, maar met onze GPS is dat natuurlijk zo opgelost.

Gast Petertje
Geplaatst

Op mijn Mio 168 werkt TT5 goed.

Voor gps-ontvanger: ga naar gps-instellingen, kies 'andere kabel-NMEA-GPS', SP2, 4800 baud.

Werkt perfect, maar je moet wel even geduld oefenen.

Een vraagje van mijn kant:

Hoe kun je opgeslagen bestemmingen in TT5 verwijderen? Tot hiertoe niet gevonden hoe dat moet. Tenzij ik er over heb gekeken natuurlijk.

Grtz,

Peter

Geplaatst
Op mijn Mio 168 werkt TT5 goed.

Voor gps-ontvanger: ga naar gps-instellingen, kies 'andere kabel-NMEA-GPS', SP2, 4800 baud.

Werkt perfect, maar je moet wel even geduld oefenen.

Een vraagje van mijn kant:

Hoe kun je opgeslagen bestemmingen in TT5 verwijderen? Tot hiertoe niet gevonden hoe dat moet. Tenzij ik er over heb gekeken natuurlijk.

Grtz,

Peter

Naar aanleiding van de tip van Babiro (TomTom kabel GPS) vanochtend een proefritje gemaakt, maar totaal tot geen ontvangst!!

Met andere kabel-NMEA-GPS', SP2, 4800 baud, binnen al vlot een fix. Ik zal vanmiddag weer een testje doen. Hoop dat het nu wel werkt!

Geplaatst

Heb tomtom 5 op mijn mio 168 geinstaleerd en alles werkt perfeckt. Vindt het een geweldig programma, heb nu de plus kaarten erop gezet en ben zeer tevreden.

Geplaatst

Vanmiddag even een testje met de Mio 168 gedaan op een wat langer ritje:

- Met 'andere kabel-NMEA-GPS', SP2 op 4800 baud, slechte ontvangst in de bebouwde kom en op de snelweg wat beter.

- Met dezelfde instellingen, maar dan met horizontaal uitgeklapt schoteltje: perfect te doen, ook binnen de bebouwde kom en onder bomen.

Toch raar dat met TT3 het schoteltje eigenlijk niet uitgeklapt hoefde te worden, maar goed, het zij zo ;) Op de één of andere manier toch een verschil in beide TomTom versies, tenminste in combinatie met de Mio.

Al met al toch weer een tevreden TT5 gebruiker erbij!

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...