Spring naar bijdragen

Omrekenen van Lattitude en Longitude

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Dag allen,

Wij zijn hier nieuwkomers en sowieso nieuwkomers in het geocachen.

Vandaag zijn wij op pad gegaan voor een cache. Wij gebruiken TomTom navigator met een Adapt Bluetooth GPS receiver.

Wij kregen de opdracht om onze LAT en LON te bepalen.

Punt alleen is, dat in TomTom alleen de E en de N tevoorschijn komen.

In dit geval E 4.83687 en N 52.66181. Vervolgens moesten we iets uitrekenen en dat weer optellen/aftrekken van onze positie.

Hoe komen wij achter de Lat en Lon? We hebben al een omrekenproggie genaamd graden calculator, maar dat lukt ook niet.

Kan iemand ons op weg helpen? :ph34r:

Jay-R

Geplaatst

Hallo, welkom hier op dit leuke forum.

Ik zou eens beginnen met heel veel te lezen.

Gebruik de zoek functie eens en tik in "tomtom and cache"

Je komt dan heel wat interessante draadjes tegen.

In principe komt het hier op neer dat je met TomTom en een PocketPC vrijwel niet kan geocachen. Ik heb er eens 1 cache mee gevonden, maar dat was ook gelijk de laatste.

TomTom klikt nl heel erg vast aan 'wegen' en daarbuiten ziet hij niets. Zit je ver van een weg vandaan dan werkt het wel maar niet ideaal.

Zoals je zelf al aangaf, TomTom heeft een andere notatie in graden dan de normale Geocache programmas, het is wel om te rekenen natuurlijk, maar toch....(bovendien schijnt het in TT5 die ik hier wel heb leggen maar nog niet geinstalleerd is) weer anders te zijn.

Je kunt wel Geocachen met een PocketPC, al zijn ook daar de meningen over verdeeld en al is ook daar al heel veel over geschreven. Ik heb er al een kleine 70 caches mee gevonden. Ondanks de nadelen ten opzchte van een echte GPS ontvanger, vindt ik het prima werken. Je hebt dan software nodig, bv OZI Explorer en wat gecalibreerde kaarten. Die kaarten kun je ook zelf maken als je je daar goed in verdiept.

Kortom, begin eens met heel veel lezen.

Heb je daarna specifieke vragen, stel ze gerust op het forum. Er wordt altijd wel hulp geboden, als het niet over illegale software of kaarten gaat. :ph34r:

Succes.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...