Spring naar bijdragen

Dit is vreemd - Wederom dat archiveren probleem.


GeoGerard

Aanbevolen berichten

Ik heb gisteren de Bodhi ! cache bij Uithoorn bezocht.

Er zat daar een kaartje in van een Engels stel mensen, die dit cache bezocht hebben.

Zij kunnen, mogen dit cache niet loggen!

Heb het webadres overgeschreven en ben gaan lezen.

Was behoorlijk  :0 door de tekst.

Lees het zelf maar, het staat onderaan de pagina, ter hoogte van de copie van hun calling card.

Ik blijf het een vreemde zaak vinden, wat vinden jullie ervan?

 

http://www.gpss.co.uk/geocache/   :exclamation:

 

Ik vind het knap dat deze mensen zich neutraal houden, ook tegenover www.geocaching.com .

 

 

 

Edited By gerardsmit on okt. 07 2002 at 11:22

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Het is inderdaad een vreemd verhaal, ook over het loggen van de door hun gevonden caches (wat op hun calling-card staat). Het lijkt erop dat ze niet meer in hun account kunnen/willen komen? Ik kan op hun site eigenlijk nergens een verklaring vinden voor het feit dat ze gevonden caches niet kunnen loggen. Misschien kijk ik er over heen dus als iemand anders de werkelijke reden vind/weet, a.u.b. een reply  :D

 

De achtergronden voor het verwijderen van hun caches zijn niet zo moeilijk te achterhalen. Volgens de Lovelock's zijn de caches verwijderd omdat ze commercieel zouden zijn. Dit onder druk van een aantal Engelse geocachers.

 

Wat waar is, en hij zelf ook toegeeft: Hij verdient wel aan de verkoop van GPS-software en doet demo-cd's in de caches. Meer info: http://www.gpss.co.uk/geocuk.htm . De scheidingslijn commercieel/niet-commercieel is hier maar zeer dun. Maar ja, het is toegestaan om share-/freeware in je cache te plaatsen.

 

Conclusies durf ik hieruit niet te trekken. Het lijkt erop dat deze mensen een probleem hebben met een aantal collega geocachers en met Geocaching.com. Inderdaad knap dat ze wel neutraal blijven. Toch moeten we ons realiseren dat de beste man GPS-software verkoopt en dat het dus zeker ook in zijn belang is om een goede relatie te hebben met geocaching.com.

 

Geocaching.com is zeer gevoelig met betrekking tot een aantal problemen en commerciële activiteiten binnen geocaching vallen daar zeker onder. En terecht: We willen toch geen caches hebben vol met proefzakjes wasmiddel e.d.

 

ByTheWay

 

 

 

Edited By Bytheway on okt. 07 2002 at 12:59

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...