Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Beste mensen,

gisteren heb ik gekeken naar de garmin 60sc, hier in Qater. In de winkel kon ik er niet uit komen of het regeltje in de bekende kleine letters problemen gaat geven.

Er staat: "Base map covers one of the three regions check bottom of box for version. Base map are not interchangeble."

maar als ik in de winkel kijk zit heel de wereld al in de GPS, en op de onderkant van de doos staat "Atlantic ".

Nu wil ik weten als ik de gps hier koop of ik problemen ga krijgen als ik er in ned, met de soft ware die ik in ned ga kopen "city select" op ga installeren.

Want zijn de gps-en wel of niet regio gebonden en wat houdt die basemap nu eigen in.

IK bedank iedereen die mee een helder beeld kan geven over iets wat ze hier niet duidelijk kunnen maken.

Geplaatst
Beste mensen,

gisteren heb ik gekeken naar de garmin 60sc, hier in Qater. In de winkel kon ik er niet uit komen of het regeltje in de bekende kleine letters problemen gaat geven.

Er staat: "Base map covers one of the three regions check bottom of box for version. Base map are not interchangeble."

maar als ik in de winkel kijk zit heel de wereld al in de GPS, en op de onderkant van de doos staat "Atlantic ".

Nu wil ik weten als ik de gps hier koop of ik problemen ga krijgen als ik er in ned, met de soft ware die ik  in ned ga kopen "city select" op ga installeren.

Want zijn de gps-en wel of niet regio gebonden en wat houdt die basemap nu eigen in.

IK bedank iedereen die mee een helder beeld kan geven over iets wat ze hier niet duidelijk kunnen maken.

Ik dacht er maar 2 basicmaps waren "US" en voor Europa de "Atlantic" maar dat maakt helemaal niet uit.

De base map is als een 1:500.000 autokaart alleen snelwegen en steden staan er op.

De hele wereld past nartuurlijk niet in die paar MB ruimte die daar voor gemaakt is dus hebben ze de wereld op gedeeld in regio's.

Zit je nu in een verkeerde regio (in de US met een Atlantic basemap) dan zie je niets of nog minder op je scherm.

Daarom heeft Garmin MapSource producten, deze koop je voor een gebied waar je meer of nog meer detail van wildt hebben.

Voor europa is dat City Select Europe of City Navigator Europe.

Het is dus voor het installeren van MapSource producten totaal niet van belang welke Basemap er in de GPS zit.

Ben je van plan om een CS of CN er op te zetten dan is de Basemap onderschikt.

De GPS zal de CS of CN kaarten gebruiken, pas als je buiten deze kaarten komt valt de GPS terug op zijn Basemap.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...