Spring naar bijdragen

Easygps crash - Raar probleempje bij deze cache


louisearcher

Aanbevolen berichten

Het volgende gebeurde op onze PC en is reproduceerbaar, ik vraag me af hoe dat bij anderen zit en waarom het gebeurt. Ik heb geen support gezocht bij EasyGps, want mijn 'probleem' is al opgelost (ik heb die ene geocache met de hand ingetikt in mijn lijst). Nou ben ik achteraf toch benieuwd of het bij meer geocachers gebeurt, ik had verwacht er wel iets over te lezen als het bij anderen ook was gebeurd.

 

Als ik een lijst met caches download in EasyGps for groundspeak (bijvoorbeeld van http://www.geocaching.com/seek/nearest_cac...?country_id=141 ) dan crasht easygps for groundspeak WEL als de cache "hoe eerde[r] hoe beter" in de lijst zit, en het crasht NIET als ik alleen die cache uit de lijst laat (vinkje weggehaald)

Ik snap niet waarom, is er iets bijzonders aan de data van die cache? Dat kan ik dus niet checken omdat ik de data niet binnenkrijg, ook niet als ik ALLEEN "hoe eerde[r] hoe beter" probeer te downloaden.

 

De volgende melding verschijnt: An Unexpected Error Occurred! A report of this error has been written to C:\WINDOWS\Desktop\EasyGPS_Message_Log.txt Please visit our support website at http://www.easygps.com/support.asp for assistance. Daarna is EasyGps afgesloten

de error-regels in de genoemde file zijn:

-Msg: Kan geen bestand maken dat al bestaat.

-#183

 

Heeft iemand dit ook meegemaakt?

 

Louis

 

 

 

Edited By louisearcher on okt. 06 2002 at 20:31

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

dan crasht easygps for groundspeak WEL als de cache "hoe eerde[r] hoe beter" in de lijst zit,

Dit is een logische fout als je kijkt hoe het bestandje dat aangemaakt wordt opgebouwd is.Er zitten in dat bestandje een aantal onderdelen die door (bijvoorbeeld) EasyGPS herkend worden als onderdeel van de informatie.

Een daarvan is "<![CDATA[naam van de cache]]>".

 

Als de naam van de cache het teken "]" bevat, zoals in genoemde probleemgeval, dan zal EasyGPS dat vertal;en als het einde van de naam. Maar verwacht daar het volgende stuk van de informatie. En dat is er dan niet.

Dit noemen ze Syntax Errors. De syntax, of opbouw, klopt niet.

 

Ik heb het niet getest, maar er zijn mogelijk meer tekens waar EasyGPS over struikelt. Verdacht zijn []!<>/, maar ook termen als <waypoint> of  /name kan je beter mijden.

 

Dus advies aan Flapper, als 'baasje' van de  cache, om de naam aan te passen en geen [] te gebruiken. Ronde haken () zijn geen probleem.

 

BigBird

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...