Spring naar bijdragen
  • 0

coordinaten uit excel naar mapsourse

Vraag

Geplaatst

Op dit moment is deze geocacher aan het werk in qatar, en moet voor zijn werk een hele rits coordinaten die in excel staan in de gps zetten, nu kan de survey me niet helpen maar ik wil ze van excel naar of mapsourse of easygps zetten. maar niet 1 voor 1, het liefst in 1 keer allemaal.

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst
Op dit moment is deze geocacher aan het werk in qatar, en moet voor zijn werk een hele rits coordinaten die in excel staan in de gps zetten, nu kan de survey me niet helpen maar ik wil ze van excel naar of mapsourse of easygps zetten. maar niet 1 voor 1, het liefst in 1 keer allemaal.

Zo in een keer weet ik het niet, mapsource en easygps gebruiken nog al ingewikkelde bestanden.

Daar in tegen gebruikt OziExplorer gewoon tekst bestanden, ook wel csv (Comma Separated Value) bestanden genoemt.

Excel kan ook csv bestanden lezen en schrijven dus dat komt mooi uit.

Met een programma als Gartrax ofzo kan je van de OziExplorer bestanden dan wel weer een Mapsource of easygps bestand maken.

• 0
Geplaatst (bewerkt)

Ik kan je wel aan een excel macro helpen die de lijst met coordinaten omzet naar een loc-file. En de loc-file kan je met o.a. EasyGPS naar je GPSr overzetten. Stuur maar even een PM met je email adres.

bewerkt door BigBird
  • 0
Geplaatst

Bigbird bedankt voor je hulp, alleen ik ben nog iets te kort geweest betreffend informatie, ik werk op dit moment in Qatar waar ik in qatar grid coordinaten krijg, in een excel file, deze lijst zou ik graag zowel via mab source in de gps willen 76C, maar ook via Easy gps.

Bedankt voor jullie hulp

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...