Spring naar bijdragen

Firmware upgrade 3.70

Aanbevolen berichten

Gast Marvellous Tree
Geplaatst

Op de site van Garmin heb ik gezien dat er een nieuwe firmware versie voor de 76CS is. Op mijn één week oude GPS staat versie 3.50, de nieuwe beschikbare versie is 3.70.

Mijn vragen:

1) Had op mijn nieuwe GPS meteen de nieuwe firmware al moeten staan? M.a.w. heb ik een oud modelletje gekocht?

2) Wat zou een reden kunnen zijn om te upgraden naar 3.70? Op dit moment doet alles wat ie volgens mij zou moeten doen. Maar wellicht dat iemand mij met zeer treffende argumeneten kan uitleggen dat het toch wel handig is, dan laat ik mij graag overtuigen.

groet,

Ben

Geplaatst
Op de site van Garmin heb ik gezien dat er een nieuwe firmware versie voor de 76CS is. Op mijn één week oude GPS staat versie 3.50, de nieuwe beschikbare versie is 3.70.

Mijn vragen:

1) Had op mijn nieuwe GPS meteen de nieuwe firmware al moeten staan? M.a.w. heb ik een oud modelletje gekocht?

Nee, dat heb je niet. Er is geen oud of nieuw model. Het toestel is ongeveer een jaar op de markt en het enige wat er veranderd is de software. Het toestel is nog steeds hetzelfde als een jaar geleden en dus geen verouderd model.

Daarom is het ook zo gemakkelijk om de software zelf te upgraden.

Wat zou men dan moeten doen? Alle toestellen dat inmiddels verouderde software heeft terug laten komen naar de fabriek?

Meestal zorgt de verkoper dat het apparaat de softwareversie van dat moment heeft.

Ik weet niet wanneer software versie 3.5 is itgekomen of de versie van nu. Dat kan maanden geleden zijn geweest maar die versies kunnen ook in een week elkaar opvolgen.

Ergens anders hier op het forum lees je van de Bruine Beren dat deze versie bij hun niet goed werkt...

2) Wat zou een reden kunnen zijn om te upgraden naar 3.70? Op dit moment doet alles wat ie volgens mij zou moeten doen. Maar wellicht dat iemand mij met zeer treffende argumeneten kan uitleggen dat het toch wel handig is, dan laat ik mij graag overtuigen.

Je moet 2 dingen afwegen. Hoe werkt het software op dit moment? Ben je onvolkomenheden tegengekomen? Mis je iets? Gaat er iets niet goed?

Daarna vergelijk je de specificaties van jouw softwareversie en alle opvolgende versies. Die specs kun je zo van de site van Garmin halen.

Zit er in de opvolgende versies iets dat bij dat je denkt, Heee dat is iets voor mij? Dan gewoon doen. Je kunt altijd terug en er kan eigenlijk niets fout gan.

Meestal wordt gezegd, wat goed is moet je zo laten.... Maar ja, ook al is het goed, er kan een update bij zitten die het leven met de GPS weer aangenamer kan maken :thumbdown:

Voor mijn Garmin heb ik nu al een jaar 3.6 in gebruik en 3.7 is er al een tijdje. Wat is het verschil??? Ik meende dat er iets in de Portugese vertaling veranderd is of ziets. Wie boiet dat? Dat mondje Portugees dat ik spreek heb ik niet nodig met de Nederlandse tekst die er al in zat en geen update nodig was ....

Of het had iets te maken met de getijden in Portugal of iets dergelijks. Wlnu, de getijden in Nederland boeien me al niet.... Daarom laat ik het gewoon zo.

Ik hoop dat ik je op weg heb geholpen.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...