Spring naar bijdragen
  • 0

Oziexplorer - Topomaps (kaboutercd's)

Vraag

Geplaatst

Via de ondergrondse kabouterbond de hand weten te leggen op Topografische maps van Nederland. Veel cachers kennen en werken met deze kaarten. Nu de vraag. Zijn er ook Topomapjes van andere landen, zoals belgie, luxemburg, Frankrijk, Duitsland etc....

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Daar ben ik ook naar op zoek, maar tot op heden nog niet kunnen vinden. Dus ik houd mij aanbevolen. Ik ben wel in het bezit van de nederlandse topotjes.

• 0
Geplaatst

Ik denk niet dat je Malta in gedachten hebt als je over andere landen spreekt, maar kijk eens bij MEPA Map Server.

Het is een site van een officiële overheidsinstantie, en je kunt hier een zeer gedetailleerde kaart, en ook een luchtfotokaart met behoorlijk hoge resolutie, vinden van het hele land.

Ik geef toe dat het om een heel klein landje gaat, en ook niet om een echte topografische kaart, maar het is toch aardig om te bekijken, zeker voor de mensen die Malta een beetje kennen.

Aanwijzing: klik op de openingspagina rechtsboven op [b:post_uid0]Map Server[/b:post_uid0].

Hierna de [b:post_uid0]Map Server[/b:post_uid0] starten.

In het nieuwe venster kies je rechtsonder als Map Category [b:post_uid0]Base Plan[/b:post_uid0], daarna kun je kiezen tussen [b:post_uid0]Base Map[/b:post_uid0] en [b:post_uid0]Orthofoto Map[/b:post_uid0].

Let op: de luchtfoto's verschijnen alleen als ingezoomd is tot onder de 629 m.

Edited By lex on sept. 17 2002 at 09:04

• 0
Geplaatst

Hoi Jamie,

Als je kabouters wilt benaderen moet je ze zoeken. Bij voorkeur in het schemer, op regenachtige dagen, in de buurt van paddestoelen.  :blush:

Dus niet op het forum, zelfs niet op stormachtige dagen.

Succes, ByTheWay

• 0
Geplaatst

*****************Edit ByTheWay****************

Bericht van Stefanne_3 verwijderd wegens overtreding

copyrights en auteursrechten. Bericht wordt teruggeplaats

indien aantoonbaar dat dit niet het geval is.

• 0
Geplaatst
Nu de vraag. Zijn er ook Topomapjes van andere landen, zoals belgie, luxemburg, Frankrijk, Duitsland etc....

Voor België zijn vanaf vandaag twee CD-Roms beschikbaar, uitgegeven door het Nationaal Geographisch Instituut (http://www.ngi.be/NL/NL0.shtm).

Een CD-ROm bevat Vlaanderen en het Brussels Gewest, de tweede bevat Wallonië en het Brussels Gewest.

De kaarten zijn de nieuwe 50.000 en 250.000 digitale kaarten.

De prijs per CD-ROM is 49,95 € + verzendkosten.

Ik heb alvast één CD besteld (Wallonië) en laat wel iets weten als ik het gekregen heb.

Jiheffe

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...