w.vdsnoek Geplaatst 4 maart 2005 Geplaatst 4 maart 2005 Hallo, Stel ik wil van Limburg naar Groningen met de GpsMap60C in de auto. Ik wil dan dat de Gps de route aangeeft d.m.v. aanwijzingen (rechts op ...., rotonden 3e links.. enz..) Mijn vraag: Moet ik dan alle tussenliggende kaarten van Limburg tot Groningen inladen in de Gps?? Of is dit helemaal niet nodig. Ik ben in het bezit van City Select versie 7 Alvast bedankt voor de antwoorden... Team Nathalie&Walter
Peiling&Co Geplaatst 4 maart 2005 Geplaatst 4 maart 2005 Hallo,Stel ik wil van Limburg naar Groningen met de GpsMap60C in de auto. Ik wil dan dat de Gps de route aangeeft d.m.v. aanwijzingen (rechts op ...., rotonden 3e links.. enz..) Mijn vraag: Moet ik dan alle tussenliggende kaarten van Limburg tot Groningen inladen in de Gps?? Of is dit helemaal niet nodig. Ik ben in het bezit van City Select versie 7 Alvast bedankt voor de antwoorden... Team Nathalie&Walter <{POST_SNAPBACK}> Om te kunnen navigeren binnen Nederlands c.q. Europa moet de GPS worden voorzien van kaartmateriaal. Deze (deel) kaarten kan je selecteren op de PC en vervolgens laden naar de GPS. Het geheugen van de 60CS is echter beperkt, dus soms is selectief laden wel een must. Om tenminste op een route te kunnen navigeren moeten alle aansluitende (deel) kaarten tussen het vertrekpunt en het reisdoel beschikbaar zijn. Nadeel van het te "zuinig" selecteren/laden van (deel) kaarten kan zijn dat er geen alternatieve, mogelijk betere routes (afhankelijk van je instellingen mbt kortste/snelste route ect.) voorhanden zijn. Mocht je een belangrijke deelkaart vergeten zijn dan merk je dat meteen bij vertrek, want het berekenen van de route gaat dan niet lukken!! Succes! Peiling&Co
Gast hhout Geplaatst 4 maart 2005 Geplaatst 4 maart 2005 (bewerkt) Ik denk dat dat helemaal niet nodig is, omdat je het grootste deel van de route op autowegen rijdt. En die staan al in de standaard map van de gpsmap60c. Als je de detail mappen van je startplaats en je aankomstplaats laadt, dan lijkt mij dat genoeg. Maar waarom zou je die tussenliggende mappen niet laden? Er is hiervoor ruimte genoeg in de gmsmap60c. 4 maart 2005 bewerkt door hhout
Peiling&Co Geplaatst 4 maart 2005 Geplaatst 4 maart 2005 Ik denk dat dat helemaal niet nodig is, omdat je het grootste deel van de route op autowegen rijdt. En die staan al in de standaard map van de gpsmap60c. Als je de detail mappen van je startplaats en je aankomstplaats laadt, dan lijkt mij dat genoeg. Maar waarom zou je die tussenliggende mappen niet laden? Er is hiervoor ruimte genoeg in de gmsmap60c. <{POST_SNAPBACK}> Mogelijk heb je gelijk.......... Ik ben zelf namelijk in bezit van een Amerikaanse uitvoering, dus mis ik de Europese ondergrond met snelwegen......of eigenlijk ook niet, want ik heb zoveel mogelijk deelkaarten van Nederland in het geheugen staan. Zelf ben ik niet onder de indruk van de omvang van het geheugen. Kan je met de Europese basis kaart met snelwegen een beetje uit de voeten, of is deze net zo grof als de Amerikaanse? groet, Peiling&Co
Gast Itapaka Geplaatst 8 maart 2005 Geplaatst 8 maart 2005 Ik ben vorige week naar Oostenrijk geweest. Had alleen de kaarten van het ski-gebied en een stukje van zuid-duitsland geladen. Meer pasten niet in mijn Map 60. Hij heeft netjes ( via de hoofdwegen, maar dat wil je toch ) aangegeven hoe ik moest rijden. Wel is het zo dat hij ( tijdens deze en mijn eertse autorit met GPS ) soms via B-wegen wil rijden omdat dat waarschijnlijk korter / sneller is. Dat begon al in Nederland, dus van het gedeelte waar ik geen kaart van heb geladen. John
Aanbevolen berichten