Spring naar bijdragen
  • 0

Kaart scannen en calibreren

Gast ronniev

Vraag

Geplaatst

Goedemorgen

Ik ben een starter met het volgende probleem. Ik heb een mooi gescande kaart in Ozi. Nu wil ik hier coordinaten aan toevoegen. Maar hoe kom ik aan de coordinaten van de verschhillende punten op deze kaart?

Ben erg benieuwd want eind van de maand wil ik deze tocht graag lopen...

Alvast bedankt voor jullie (vele) reactie...

RonnieV

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Over het algemeen kunnen routeplanners en navigatiesystemen je hier uithelpen.

Voorbeeld, ik heb op mijn PC Microsoft Autoroute, deze kan ook lengte en breedtegraden aangeven. Alleen gebruikt men een andere notering. Daarvoor zou je dan weer omrekenprogrammatjes kunnen gebruiken die op diverse plaatsen op het internet te vinden zijn. Ikzelf doe dit op mijn PDA (indien benodigd) met het programma Glopus. Oorspronkelijk is het er niet voor bedoeld maar je hebt dan wel juiste coördinaten. waarmee je de kaart dan kunt calibreren.

Overigens meer dan 3 a 4 punten ingeven is niet nodig en zelfs niet aan te raden in OziExplorer heb ik ergens gelezen.

Hoop dat je met deze info iets kunt.

Groeten Kapitein Haak.

• 0
Geplaatst

Wel, wat je tegenwoordig kan doen is kijken bij onze meetpuntenjacht.

Daar kan je een kaart vinden met erop onze meetpunten. Zoek er een paar op die ook op jouw kaart liggen. Kerken zijn heel bruikbaar.

De positie is tot op de meter gegeven in RD-coordinaten, ruim voldoende denk ik voor jouw calibraties. Pas bij digitale 1:10.000 kaarten kan je een kaartpixelsize van vertaald 1 meter verwachten.

• 0
Geplaatst

Bedankt voor je reactie,

Ik zal eens kijken of ik software kan vinden die op die van jou lijkt...

Zijn er uberhaubt nog meer programma's waarmee je die coordinaten kan bepalen?

Wederom bedankt voor de info!

Groet RonnieV

• 0
Geplaatst

In mijn geval gaat het om een wandeltocht in Noorwegen in het grensgebied met Zweden. Het gaat om de locatie rons grovelsjon... Ik ben benieuwd of daar ook coordinaten bekend zijn...

RonnieV

• 0
Geplaatst

Thx,

Ben inmiddels aan het rommelen...

Bij vragen reageer ik weer.

RonnieV

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...