Spring naar bijdragen
  • 0

Problems gps v - oziexplorer - Floatng point errors

Vraag

Geplaatst

Hallo collega-hunters, ik heb het volgende probleem :

Als ik waypoints van mijn GPS V over wil halen naar Ozi-explorer, dan krijg ik steevast floating point errors. Soms lukt het om een er enkele binnen te halen, soms ééntje, maar altijd fl.po errors !!

De GPS V staat ook nog niet in de lijst van te kiezen GPS-en. Dus gebruik ik Others of soms ook GPS III ???

Wie weet raad ?

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Als er floating point errors komen dan is dat vaak het gevolg van het feit dat er andere bitcodes worden ingelezen dan verwacht worden. Gaan dan deze bitpatronen worden omgezet in FP-notatie en dan blijkt dat niet te kunnen. Dus echt een kwestie van 'nog niet ondersteund' zou ik zeggen.

Heb je wel eens geprobeerd of GPS Utility van Mr. Murphy het wel goed kan? Die wordt altijd in recordtempo bijgewerkt.

• 0
Geplaatst

Hoi,

Heb je de GPS op NMEA staan en dit ook in de configuratie

van OziExlorer verandert?

Zo niet dan zou ik dat eens proberen.

suc6 ByTheWay

Edited By Bytheway on sept. 04 2002 at 14:18

• 0
Geplaatst

Er zijn twee verschillende zaken:

1. de realtime koers

2. de inhoud van het geheugen van de GPS up/downloaden

Het eerste komt uit de wereld van de bootjes waar ze NMEA als standaard hebben om te interfacen met de rest van de boordapparatuur zoals radar, automatische piloot, echolood, fishfinder etc.

In het tweede geval heb je te maken met fabrikant-eigen gedoe. Wat slaat die op, welke commando's kan je sturen, hoe loopt het I/O protocol. Nu is NMEA niet meer geschikt. Dus heeft ieder type GPS zo zijn eigen protocol en commando's met reacties daarop  om tracks, routes, waypoints, maps, screendumps etc. te up-downloaden.

Nu is NMEA meestal 4800 baud. Garmin heeft gekozen voor zijn eigen protocol op 9600 baud. Maar inmiddels, zeker als er grote kaarten ge-uploaded moeten worden, is die bovengrens als verlegd naar 115.000 baud (en misschien al meer).

Mijn advies over GPSU gebruik: dan kan je zien of het een kwestie is van verkeerde com-poort, verkeerde baud-rate, verkeerde start-bits, verkeerde stop-bits, verkeerde XON/Xoff, verkeerde draadjes etc. Zeker met een Windoos kan er veel verkeerd ingesteld staan.

Edited By Prof. Y. Lupardi on sept. 04 2002 at 16:38

• 0
Geplaatst

Snap het niet..Hebben ook gps v en geen problemen met Ozi...Heb je de laatste software 2.08 gedownload in de gps v?

Je weet het nooit....

Edited By Euro & Co on sept. 04 2002 at 17:05

• 0
Geplaatst

Ik heb inderdaad de 2.08 versie geïnstalleerd...Met vorige versie zou er dus geen probleem mogen zijn ??

Ga ik eens proberen.

Rovertje

• 0
Geplaatst

Heb je alleen problemen met waypoints? Laat ik het anders vragen, zijn er andere items die je wel goed kunt overdragen? Het zou eventueel ook aan de kabel kunnen liggen, draadbreukje o.i.d.

Misschien kan Euro & CO vertellen welke GPS zij selecteren?

• 0
Geplaatst

Nee, ik heb inderdaad enkel problemen met het inladen van waypoints. Al de rest zoals tracks, routes ed. kan ik vlot overpompen. Het is zeker geen kabelbreuk vermits ik ook gegevens overbreng via mijn City Select programma. Ik vermoed dat er een bug zit in het transferprotocol.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...