Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik heb een punt in Beioln gevonden dat niet meer bestaat en vandaag heb ik een punt aangemeld in Spakenburg. Wat gebeurt er met die meldingen, worden die door het kadaster gecontroleerd?

Het punt in Beilen zie ik nog niet terug in de vervallen-puntenlijst.

Het zou zo'n goed gevoel geven als je naast je eigen hobby ook nog bijdraagt aan het algemeen nut.

Digidodo

• 2 years later...
Geplaatst

Het kan zijn dat het punt nog wel bestaat, maar dat het coordinaat niet meer goed is, door bijvoorbeeld verzakking van een gebouw, of verschuiving van de steen.

Dan laat het kadaster het punt vervallen, omdat de nauwkeurigheid niet meer te waarborgen is. Het kan zijn dat het punt ooit weer opnieuw wordt ingemeten. Maar dan moet het wel nut hebben.

Dus een vervallen punt wil niet zeggen dat het er ook daadwerkelijk niet meer is.

Geplaatst

Als meetpuntenjachtopziener houd ik bij wat er verdwijnt (niet gevonden wordt) of wat zichtbaar onbruikbaar is. Het vervangen van een kerktorenspits die een meetpunt is, moet je toevallig zien. Zoniet dan blijkt bij gebruik door landmeters wel dat er iets mis is met dat punt.

Ik geef de meldingen door aan het Kadaster (plus de foto's en commentaren van de zoekers) die ze dan verwerken in de half-jaarlijkse update. Een heel groot gedeelte van de vervallen punten is door ons aangemeld!

Ik verwittig de deelnemers persoonlijk als ze gelijk krijgen van het Kadaster dat hun melding is overgenomen.

Dus: je draagt met de meetpuntenjacht zeer wel degelijk bij aan het algemeen belang!

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...