Gast wim_anja Geplaatst 21 december 2004 Geplaatst 21 december 2004 Ik heb een Mitac Mio 168 en ben wat aan het spelen met OZI en i.h.b. OZI CE. Kaartjes installeren geen probleem maar ofwel kan OZI CE niet met de ingebouwde GPS werken of ik heb ergens verkeerde instellingen genomen. Iemand ervaringen hiermee ?
0 Gast pedro Geplaatst 27 december 2004 Geplaatst 27 december 2004 Ik heb de mio 168 werkend met ozi. probeer het volgende: TomTom GPS moet uit staan, dus geen sateliet plaatje rechts onder in beeld. In OziCE: File -> Configuration -> NMEA (GPS) Baud = 4800 Port = COM2 Sentence = GPRMC Datum = WGS 84 In het kaartscherm van OziCE druk je vervolgens op de GPS knop onderaan (bliksem) en na een paar tellen weet OziCE waar je bent.
0 nl1ede Geplaatst 16 juli 2005 Geplaatst 16 juli 2005 (bewerkt) Hoi, even een vraag. ik heb net nieuw een mio 168 gekocht en heb daar OziexplorerCe op gezet. tot zover werkt alles. maar nu, hoe krijg ik een kaart in het ding.? als ik doe wat in de help file staat van oziCe, dan moet ik dus een image omzetten met img2Ozf, je krijgt dan een *.ozfx3 file Ik begin, volgens het verhaal moet je twee files hebben, het map plaatje en de .map file (ik kies voor ede.gif met bij behorende ede.map file.) wat overigens gewoon werkt in de pc versie van ozi. nu open ik het img2ozf, ik kies daar het juiste pad (dir) naar mijn twee apart gezette files. ede.gif en ede.map, ik kies daar in het enige zichtbare file uit. en selecteer copy converted Map to The Pda. dan selecteer ik de knop Convert Maps. nu gaat het programma de file omzetten naar het ozfx3 formaat. en copier het daarna naar de pda. nu open ik daarin ozi en klik op file en open de daarin geplaatste file ede.map. maar nu komt het. ik krijg dan deze melding. \oziexplorer\maps\ede.map image file not found or could not be loaded. wat mag ik nu dan toch fout doen. PS als ik de twee files zelf via de pc copier naar de 1 gig geheugen kaart en zeg in oziCE dat hij ze daar moet halen het zelfde laken en pak. PPPFFFFffff... graag wat tips hoe en wat ik nu wel moet doen om eindelijk een kaart op mijn scherm te krijgen. GRTZ erik van team nl1ede 16 juli 2005 bewerkt door nl1ede
0 JandeBeHanger Geplaatst 16 juli 2005 Geplaatst 16 juli 2005 (bewerkt) Hoi, even een vraag. ik heb net nieuw een mio 168 gekocht en heb daar OziexplorerCe op gezet. tot zover werkt alles. maar nu, hoe krijg ik een kaart in het ding.? als ik doe wat in de help file staat van oziCe, dan moet ik dus een image omzetten met img2Ozf, je krijgt dan een *.ozfx3 file <{POST_SNAPBACK}> Met "Image to OZF2" verkrijg je 2 bestanden.Mijn voorkeur is om uit te geod van een .bmp en .map bestand, maar dit terzijde. In je map bestand moet de goede verwijzing staan naar het ozf2 bestand. Dit staat in het map bestand op de 3e regel. Als voorbeeld voeg ik een stuk van een willekeurig .map bestand bij dit bericht: Waarbij moet worden aangetekend dat beide bestanden in dezelfde direktorie staan. OziExplorer Map Data File Version 2.1 BREDEWEI -2004- Topo 1:25000 \BREDEWEI.ozf2 1, Map Code, WGS 84,WGS 84, 0.0000, 0.0000,WGS 84 MSF,2 Reserved 2 16 juli 2005 bewerkt door JandeBeHanger
0 nl1ede Geplaatst 17 juli 2005 Geplaatst 17 juli 2005 Weer even een update: Ik heb dus weer even gespeeld met die img2ozf.exe files. versie 2.08 en versie 3.01 Bij de laatste versie van oziexplorerCe zegt men dat je versie 3.01 moet gebruiken, voor het omzetten van de files. (in mijn voorbeeld 32H_Ede.gif en 32H_Ede.map) versie 2.08 maakt er van: 32H_Ede.map 32H_Ede.ozf2 versie 3.01 maakt er van: 32H_Ede.ozfx3 32H_Ede_ozf.map Nu dus mijn probleem, ozi zegt dus dat met versie 3.01 moet gebruiken met de laatste versie van oziCe, maar dat werkt dus mooi niet. Ik gebruik nu dus weer de oude versie 2.08 en dan werkt alles weer wel. (ik kan dus gewoon de bestanden weer laden, en zijn ze zichtbaar op het display van de pda.) mis ik nu iets of doe ik als leek het weer fout? P.S. oziCe versie is Beta version 1.11.4 grtz Erik van Team NL1EDE
Vraag
Gast wim_anja
Ik heb een Mitac Mio 168 en ben wat aan het spelen met OZI en i.h.b. OZI CE.
Kaartjes installeren geen probleem maar ofwel kan OZI CE niet met de ingebouwde GPS werken of ik heb ergens verkeerde instellingen genomen.
Iemand ervaringen hiermee ?
4 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten