Spring naar bijdragen

Sattelieten zoeken met etrex vista

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo! Ik heb sinds een maand een etrex Vista, hij werkt uitstekend! Alleen als ik hem net aan heb gezet, en hij naar sattelieten aan het zoeken is is het signaal van sommige sattelieten grijs aangegeven, en van andere zwart.

Nou geloof ik dat een signaal zwart moet zijn wil de ontvanger er wat mee kunnen, maar het duurt vaak erg lang voordat dat gebeurt.

Heeft iemand enig idee waardoor dat komt?

Alvast bedankt, Guido

Geplaatst (bewerkt)

Volgens mij is het zo dat de satelieten en balkjes niet perse zwart hoeven te zijn, als ze grijs zijn wil dat gewoon zeggen dat ze wat zwakker zijn, vaak kun je dan lang wachten voor ze zwart worden, tenzij je beweegt. De snelheid van het zoeken is ook een beetje afhankelijk van het weer, in de regen met veel bewolking kan het signaal ook zwak zijn en het zoeken kan dan ook langer duren.

bewerkt door Kleine welp
Geplaatst (bewerkt)

Volgens mij is het niet dat het signaal dan zwakker is. Want de etrex gaat pas een positie berekenen als hij drie of meer sattelieten heeft, waarvan het balkje zwart is. En als zo'n balkje over springt van grijs naar zwart blijft op dat moment het signaal even sterk. En daarna sprinen ze ook niet meer terug op grijs, tenzij ik mijn vista uit en weer aanzet.

bewerkt door Dumphlum
Geplaatst

Van de satelieten met de grijze balkjes heeft de GPS nog niet voldoende informatie ontvangen om te gebruiken voor zijn eigen berekeningen.

Na enige tijd (als alle benodiged info van de sateliet is ontvangen) worden die balkjes ook zwart.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...