franciss Geplaatst 11 maart 2005 Geplaatst 11 maart 2005 Ik had laatst een afwijking van 1,20m tot 60cm. Het wisselde tussen die 2 waarden. Nu heb ik er geen foto van en dat doe ik morgen dan misschien maar! Het was meetpunt 329356. Ligt aan de rand van de bilt op de oude bunnikse weg. Was mijn eerste ding wat ik opzocht met mijn GPS. Is trouwens een Legend. Misschien dat ik morgen als ff een foto maak en misschien op meer plekken. Even kijken hoe het weer is <{POST_SNAPBACK}> Ja leuk, foto's van meetpunten zijn altijd welkom in het album. Alleen, morgen gaat het zeer winderig worden en nat. En positiebepaling met een GPSr heeft een element van gokken in zich. Vaak zit je goed maar heel af en toe zit je vreselijk mis. (statistiek enzo) Zeker met geocaching kan dat lastig zijn. <{POST_SNAPBACK}> Ben net wezen kijken. Afwijking van 2.5 meter dit keer en de gps had een accuracy van 5m. Het carambalige is dat de digi camera het niet deed! Maar nog een vraagje: ik zag in de stoep ook een bout met er op: Meet Punt. Dit is niet zo een RD meetpunt volgens mij? Waavoor is het eigenlijk en kan je daarvan coördinaten ergens vinden? De bout was op de hoek tuinstraat burgemeester de wit straat in de bilt. Ben vergeten de coördinaten er van ff op te schrijven. Tis me nu te koud om nu nog ff naar buiten te gaan
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 11 maart 2005 Auteur Geplaatst 11 maart 2005 Kijk eens even op http://www.geocaching.nl/benchmark/WatNiet.php Mogelijk dat dit het wat duidelijker maakt. Wat je op de straathoek aantrof is een 'wild punt'. Een landmeter heeft die spijker daar ooit voor een of andere reden gezet. En die onbekende landmeter weet de positie van die spijker. Nee, de wilde punten doen niet mee in onze jacht. Als het weer beter is, wandel dan eens door de buurt en kijkuit naar meetspijkers. Meestal hebben ze gezelschap van andere spijkers in de buurt.
pa3fus Geplaatst 28 april 2005 Geplaatst 28 april 2005 Gisteren deze opgezocht. Meetresultaat ongeveer gelijk aan de metingen tot nu toe. Zie de foto's. RD steen grenspaal 395 Jan-Willem.
Aanbevolen berichten