deBruineBeren Geplaatst 19 oktober 2004 Geplaatst 19 oktober 2004 Helaas is het aanbod van Nederlandse kaarten voor de Garmin GPS nog al beperk. Garmin biedt met hun MapSource alleen MetroGuide en City Select aan. Maar je kunt ze wel zelf maken. Wil je weten hoe, stuur dan een e-mail naar deBruineBerenSoft@planet.nl Gebruik als onderwerp: Kaarten Garmin GPS Je krijgt dan een e-mail terug met als bijlage een handleiding hoe je zelf kaarten kunt maken voor de Garmin GPS. Let op dat je het onderwerp exact over tikt, de e-mail worden automatisch gegenereerd. Je zult alleen dan een e-mail terug ontvangen als je het onderwerp juist het ingevuld. Gebruik geen e-mail adressen van Tiscali.nl of Hotmail.com, helaas accepteren deze internet providers geen e-mails van mij.
0 tarske Geplaatst 10 februari 2007 Geplaatst 10 februari 2007 (bewerkt) Hallo bruine beren , Ik heb problemen met de zelfgemaakte kaart , Als test heb ik een klein kaartje over getekend en alle instucties gevolgd, wanneer ik op“Overzicht.bat” dubbel klik gaat er een venster open en vlug weer dicht, maar ik krijg geen"Overzicht.img"en "Overzicht.TDB " Om cgpsmapper.exe op te starten met de juiste parameters is er een bestand “Overzicht.bat” gemaakt. Je vindt dit bestand in de map “Eigen Kaarten” op je bureaublad. Start “Overzicht.bat” op door er op te dubbel klikken met je linker muisknop. Er wordt een nieuw venster geopend en afhankelijk van de grootte van de kaart(en) weer snel gesloten. In de map “Eigen Kaarten” vindt je nu twee nieuwe bestanden. Overzicht.img - Dit is de overzichtskaart voor MapSource®. Overzicht.TDB - Dit is het databestand voor MapSource® Als het goed is staat er wel een bestandje "Log.txt" in de map. Wat staat er in dit bestandje ? ******************************************************************************* cGPSmapper a GIS converter into GARMIN compatible format maps Version : 0080 Sep 9 2004 Copyright© Stanislaw Kozicki, 2000-2004 gps@cgpsmapper.com IF YOU LIKE THIS PIECE OF SOFTWARE - YOU ARE WELCOME TO DONATE MY WORK Send donation to www.ikobo.com to account: KS991664PL ******************************************************************************* EXITS support : YES ESRI data support : NO Custom background shape : NO POI full info : NO POI indexing : NO City indexing : NO Find intersection support : NO Street numbers support : NO Street full address : NO Global indexing support : NO Auto-routing support : NO ******************************************************************************* Garmin and MapSource are registered trademark or trademarks of Garmin Ltd. or one of its subsidiaries. ******************************************************************************* Processing files 00022007.img File cannot be open 10 februari 2007 bewerkt door tarske
0 deBruineBeren Geplaatst 10 februari 2007 Auteur Geplaatst 10 februari 2007 Hallo bruine beren , Ik heb problemen met de zelfgemaakte kaart , Als test heb ik een klein kaartje over getekend en alle instucties gevolgd, wanneer ik op“Overzicht.bat” dubbel klik gaat er een venster open en vlug weer dicht, maar ik krijg geen"Overzicht.img"en "Overzicht.TDB " Om cgpsmapper.exe op te starten met de juiste parameters is er een bestand “Overzicht.bat” gemaakt. Je vindt dit bestand in de map “Eigen Kaarten” op je bureaublad. Start “Overzicht.bat” op door er op te dubbel klikken met je linker muisknop. Er wordt een nieuw venster geopend en afhankelijk van de grootte van de kaart(en) weer snel gesloten. In de map “Eigen Kaarten” vindt je nu twee nieuwe bestanden. Overzicht.img - Dit is de overzichtskaart voor MapSource®. Overzicht.TDB - Dit is het databestand voor MapSource® Als het goed is staat er wel een bestandje "Log.txt" in de map. Wat staat er in dit bestandje ? ******************************************************************************* cGPSmapper a GIS converter into GARMIN compatible format maps Version : 0080 Sep 9 2004 Copyright© Stanislaw Kozicki, 2000-2004 gps@cgpsmapper.com IF YOU LIKE THIS PIECE OF SOFTWARE - YOU ARE WELCOME TO DONATE MY WORK Send donation to www.ikobo.com to account: KS991664PL ******************************************************************************* EXITS support : YES ESRI data support : NO Custom background shape : NO POI full info : NO POI indexing : NO City indexing : NO Find intersection support : NO Street numbers support : NO Street full address : NO Global indexing support : NO Auto-routing support : NO ******************************************************************************* Garmin and MapSource are registered trademark or trademarks of Garmin Ltd. or one of its subsidiaries. ******************************************************************************* Processing files 00022007.img File cannot be open Ik zie dat je waarschijnlijk een kaart aangemaakt hebt met de naam 00022007.img echter kan deze niet gevonden worden. Is de naam van de kaart inderdaad 00022007.img, en staat dit bestand in de juiste map ? Groet, Alex.
0 GeoDutch Geplaatst 10 februari 2007 Geplaatst 10 februari 2007 Hoi, bestandje ontvangen, maar zonder bestandsextensie is het moeilijk openen... er htm oid van maken zorgt dat ik de pdf mis die er in staat... help? alvast bedankt
0 deBruineBeren Geplaatst 11 februari 2007 Auteur Geplaatst 11 februari 2007 Hoi, bestandje ontvangen, maar zonder bestandsextensie is het moeilijk openen... er htm oid van maken zorgt dat ik de pdf mis die er in staat... help? alvast bedankt De e-mail die je krijgt heeft een bijlage met de extensie .eml dit is een Outlook e-mail bestand. Door deze bijlage te openen zie je de inhoud van deze e-mail. (Een beetje omslachtig, weet ik maar anders krijg ik het niet voor elkaar ) Gebruikers met andere e-mail programma's hebben problemen met deze methode, dus kan je de handleiding ook hier downloaden : http://145.53.24.230/data/Zelf%20kaarten%2...S%20v%201.1.pdf Alleen zal je dan niet toe gevoed worden aan de adressenlijst, mocht er in de toekomst een nieuwe versie uit komen dan wordt je hier van niet op de hoogte gesteld.
0 tarske Geplaatst 11 februari 2007 Geplaatst 11 februari 2007 hallo bruine beren, Ik zie dat je waarschijnlijk een kaart aangemaakt hebt met de naam 00022007.img echter kan deze niet gevonden worden. Is de naam van de kaart inderdaad 00022007.img, en staat dit bestand in de juiste map ? De naam van de kaart is correct en de kaart heb ik opgeslagen in de map op mijn bureaublad "eigen kaarten"
0 tarske Geplaatst 12 februari 2007 Geplaatst 12 februari 2007 Hallo BruineBeren, Het probleem is opgelost. De fout die ik maakte was dat ik het verkeerde folder aanduide In het volgende scherm moet je eerst aangeven waar het programma “cgpsmapper.exe” staat. (dit hoef je maar 1 keer te doen) Alles werkt nu prima Toch bedankt. groeten, Michel
0 campertje Geplaatst 19 maart 2007 Geplaatst 19 maart 2007 Helaas is het aanbod van Nederlandse kaarten voor de Garmin GPS nog al beperk.Garmin biedt met hun MapSource alleen MetroGuide en City Select aan. Maar je kunt ze wel zelf maken. Wil je weten hoe, stuur dan een e-mail naar deBruineBerenSoft@planet.nl Gebruik als onderwerp: Kaarten Garmin GPS Je krijgt dan een e-mail terug met als bijlage een handleiding hoe je zelf kaarten kunt maken voor de Garmin GPS. Let op dat je het onderwerp exact over tikt, de e-mail worden automatisch gegenereerd. Je zult alleen dan een e-mail terug ontvangen als je het onderwerp juist het ingevuld. Gebruik geen e-mail adressen van Tiscali.nl of Hotmail.com, helaas accepteren deze internet providers geen e-mails van mij. Hallo De Bruine Ber'en In ieder geval bedankt voor het toesturen van de handleiding en nu maar proberen zou ik zeggen.
0 Kris-Kras Geplaatst 13 mei 2007 Geplaatst 13 mei 2007 (bewerkt) Ik heb het bestandje ontvangen en zal het proberen te gaan gebruiken, ik ben een newbie , maar dat moet vast wel lukken Groet Kris-Kras 13 mei 2007 bewerkt door Kris-Kras
0 Guido P Schmidt Geplaatst 20 mei 2007 Geplaatst 20 mei 2007 ik ben bezig met een handleiding te maken voor het gebruik van cGPSmapper. Het eerste deel kan je hier vinden. Dit is info over het maken van een basis kaart
0 kzietwel Geplaatst 21 mei 2007 Geplaatst 21 mei 2007 Bedankt voor de snelle levering van de uitleg. Dat wordt weer een paar avonden goed lezen en bestuderen.... grtz.. Kzietwel
0 tarske Geplaatst 1 december 2007 Geplaatst 1 december 2007 (bewerkt) Kent iemand het program Mapwel? Het lijkt wel een concurrent van cGPSmapper http://www.mapwel.biz/ 1 december 2007 bewerkt door tarske
0 Guido P Schmidt Geplaatst 17 juli 2008 Geplaatst 17 juli 2008 Kent iemand het program Mapwel?Het lijkt wel een concurrent van cGPSmapper http://www.mapwel.biz/ ja het werkt erg mooi in de gps. helaas is er geen export naat mapsource mogelijk. Wel cgpsmapper maar dan zonder typ file. (custom kleuren.)
Vraag
deBruineBeren
Helaas is het aanbod van Nederlandse kaarten voor de Garmin GPS nog al beperk.
Garmin biedt met hun MapSource alleen MetroGuide en City Select aan.
Maar je kunt ze wel zelf maken.
Wil je weten hoe, stuur dan een e-mail naar deBruineBerenSoft@planet.nl
Gebruik als onderwerp: Kaarten Garmin GPS
Je krijgt dan een e-mail terug met als bijlage een handleiding hoe je zelf kaarten kunt maken voor de Garmin GPS.
Let op dat je het onderwerp exact over tikt, de e-mail worden automatisch gegenereerd.
Je zult alleen dan een e-mail terug ontvangen als je het onderwerp juist het ingevuld.
Gebruik geen e-mail adressen van Tiscali.nl of Hotmail.com, helaas accepteren deze internet providers geen e-mails van mij.
102 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten