Larry Geplaatst 12 juli 2002 Geplaatst 12 juli 2002 Erg enthousiast heb ik mijn eerste GPS ontvangen van de week, een Etrex Legend. Al eerder heb ik gelezen over upgrades en zodoende was ik er al snel achter dat mijn Legend een oude versie firmware heeft, 2.36. Nu heb ik slechte ervaringen met het upgraden van moederbord biossen en dus sta ik niet echt te popelen om mijn nieuwe speeltje al aan een upgrade te onderwerpen als dit tot gevolg kan hebben dat het mis gaat en ik hem gelijk weer terug kan sturen. Waar moet ik in dit geval opletten (behalve volle batterijen) en wat gebeurd er bijvoorbeeld als de verbinding verbreekt alvorens de upgrade voltooid is? Kan ik dan alsog een nieuwe poging ondernemen? Daarnaast heb ik gisteren voor het eerst dit forum ontdekt en gelijk de thread gevolgd over het upgraden van de 2e generaties Etrex. Daar werd geadviseerd even te kat uit de boom te kijken als er een upgrade beschikbaar was ivm nieuwe bug. Welnu, is de versie 2.38 stabiel genoeg om hem te gebruiken? Alvast bedankt voor de mogelijke tips en vooral, de waarschuwingen... Larry Edited By Larry on juli 12 2002 at 16:11
loper Geplaatst 16 juli 2002 Geplaatst 16 juli 2002 Ik zou je willen adviseren om de nieuwe versie in ieder geval te downloaden. Dan heb je bij een volgende upgrade altijd de mogelijkheid om terug te gaan naar deze versie. Helaas is het niet mogelijk de versie te downloaden welke nu in je GPS zit. Het upgraden van een GPS staat in geen verhouding tot de upgrade van de BIOS. Het upgraden van een Garmin GPS gaat erg gebruikers-vriendelijk. Groeten, Henk
Lex Geplaatst 16 juli 2002 Geplaatst 16 juli 2002 Het is niet nodig om te wachten op een nog nieuwere versie als je hier eerst de legend 2.36-firmware ophaalt. Als 2.38 je niet bevalt, kun je direct terug naar 2.36. Meer gegevens vind je in de draad [b:post_uid0]Nieuwe firmware venture, legend en vista![/b:post_uid0] in deze rubriek. Waar moet ik in dit geval opletten (behalve volle batterijen) en wat gebeurd er bijvoorbeeld als de verbinding verbreekt alvorens de upgrade voltooid is? Kan ik dan alsog een nieuwe poging ondernemen? Als je met verbinding de internetverbinding bedoelt kan ik je geruststellen. De firmware wordt eerst compleet in je computer geplaatst, daarna stuur je hem in een aparte handeling door naar je GPS. Wat er gebeurt als de verbinding computer-GPS voortijdig wordt verbroken weet ik niet, ik heb het niet gewaagd de proef op de som te nemen! Edited By lex on juli 16 2002 at 15:28
Larry Geplaatst 17 juli 2002 Auteur Geplaatst 17 juli 2002 Thanx... 2.38 zit er in, een eitje inderdaad...
Aanbevolen berichten