Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo

Ik heb de Garmin etrex30. Ik heb op geocaching lijsten gemaakt met caches in Spanje. Ik zet de 4 lijsten over naar de Garmin. Ze komen ten eerste terecht in het interne geheugen ipv op de sd card. En als ik de caches zoek, dan komen ze allemaal gewoon met naam in beeld in 1 lange lijst. Ik had gehoopt de 4 lijsten te zien en dan die te kunnen selecteren. Ik heb vervolgens de lijsten ook op de sd card gezet, en kan ze nog steeds lezen op de Garmin. Maar als ik de lijsten alleen op de sd heb staan en uit het interne geheugen van de Garmin heb gehaald, dan zijn de geocaches nergens meer te vinden. Dus ik vraag me af wat ik aan een sd card heb als de Garmin er niets van leest.

Vraag: hoe krijg ik de Garmin zo ver dat ie de geocachelijsten op de sd card leest (zonder ze ook in het interne geheugen op te moeten slaan). En ook; is het mogelijk dat de Garmin ook daadwerkelijk LIJSTEN laat zien ipv alle geocaches die ik erin heb gezet.

Alvast bedankt, Hennie

Geplaatst

De door geocaching.com gestuurde lijsten zijn gpx-bestanden en horen in de map \GARMIN\GPX\. Het maakt niet uit of dit in het interne geheugen is of op de mSD-kaart, zolang het niet op allebei staat.

En je Garmin zal altijd alle caches weergeven, tenzij je filters instelt (maar in die filters kan je geen lijsten in- of uitschakelen).

Geplaatst

bedankt alvast, maar wat is dan nog het nut van een sd card in de Garmin, als alles dat ik overzet naar het interne geheugen gaat? De sd blijft gewoon leeg, terwijl het interne geheugen volloopt met de grote hoeveelheid caches die ik overzet.

Geplaatst

Gpx-bestanden worden in megabytes gemeten terwijl het intern geheugen in gigabytes wordt weergegeven, dus met dat vollopen valt het wel mee.

De restrictie is niet het interne geheugen, maar het werkgeheugen. Een paar limieten van de eTrex 30:
* Gpx-bestanden: 2000
* Waypoints: 2000
* Geocaches: 5000
* Routes: 200
* Opgeslagen tracks: 200
Zodra je hier overheen komt worden nieuw toegevoegde items niet meer weergegeven. Het is dan ook aan te raden om de mappen \Garmin\GPX\ op zowel intern geheugen als mSD-kaart regelmatig op te schonen. Ik doe dat na elke dag geocachen.

Wat dan het nut is van je mSD-kaart: je kan extra kaarten installeren. Denk aan City Navigator (Europa is momenteel bijna 4,5 GB en wordt bij elke update groter), Topo-kaarten, OSM-kaarten, enzovoorts.

• Leuk 1
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...