Kruimeldief Geplaatst 21 februari 2005 Geplaatst 21 februari 2005 Ik heb vaker niet betaald dan wel <{POST_SNAPBACK}> Ik gelukkig ook 1 op 10 wordt er zo ongeveer uitgevist. Gift is ook al geopend geweest en de laatste keer waar ik het over had met dat alles is betast en gevoeld en bekeken, daarop stond "jewelry" en de prijs van de inhoud was 100 dollar. De verzendkosten bedroeg goed 30 dollar Kreeg een rekening van de douane via rembours van bijna 50 euro.
Gast Yvonne (GOTCHA) Geplaatst 11 maart 2005 Geplaatst 11 maart 2005 (bewerkt) verwijderd 23 mei 2005 bewerkt door Yvonne (GOTCHA)
Nickx Geplaatst 11 maart 2005 Geplaatst 11 maart 2005 Mischien is dit een beetje of topic maar mijn eerste gedachte bij de koop van TB in het buitenland was: daar heeft gc.nl niks aan...ik zie het kopen van mijn TB's en andere spulletjes als een soort sponsering van oa deze site. Klopt deze gedachte of gaat de prof. hiervan op vakantie naar warme oorden? Nickx ps. deze vraag is zonder enige bijbedoeling hoor ben alleen niewsgierig...
Kruimeldief Geplaatst 11 maart 2005 Geplaatst 11 maart 2005 Mischien is dit een beetje of topic maar mijn eerste gedachte bij de koop van TB in het buitenland was: daar heeft gc.nl niks aan...ik zie het kopen van mijn TB's en andere spulletjes als een soort sponsering van oa deze site. Klopt deze gedachte? Ja, deze gedachte klopt. of gaat de prof. hiervan op vakantie naar warme oorden? Nee, de prof gaat maar eens in zijn leven naar warme oorden...... maar niet op onze kosten. ps. deze vraag is zonder enige bijbedoeling hoor ben alleen niewsgierig... Daar is nix nieuwsgierigs aan. Je mag best zeker weten of het geld voor de goodies gebruikt wordt om het forum en de site draaiende te houden of dat de prof ermee gaat touren in zijn ferrari.
Gast wiebe Geplaatst 12 maart 2005 Geplaatst 12 maart 2005 En de douane dan?. Heb je dit van een particulier of een bedrijf? <{POST_SNAPBACK}> Douane? Die doet niet zoveel. Meestal krijg je maanden later pas een schrijven dat je niets hoeft te betalen. Talk about a waste of resources. Geloof dat de douane pas boven de 1000 Euro geinteresseerd raakt. <{POST_SNAPBACK}> Douane doet niet zoveel? Was dat maar waar Ik koop al jaren diverse rotzooi over de hele wereld, inclusief Amerika. De douane is eerder geïnterseerd in pakjes dan in enveloppes. Verder controloleert men wel degelijk wat er op de verpakking vermeld staat. Of er nu gift op staat of niet doet er niet toe. Als je een gift hebt van een bepaalde waarde mag je ook invoerrechten betalen. Gelukkig wordt maar steekproefgewijs een pakketje geopend om te zien wat er in zit. Ik ga er vanuit dat het ongeveer 1 op 10 is. En dan heb je geen enkele winst meer. Men laat je zelfs nog btw betalen over de verzendkosten. Dan is het wel carambalig dat je iets gekocht hebt voor 100 dollar en je betaalt ook nog eens 40 of 50 dollar verzendkosten, dat je dan voor 150 dollar belasting mag betalen. En niet alleen BTW, maar ook vaak een boete dat ook al snel 40 a 50 euro is. Er moet wel een factuur bijzitten omdat anders de douane de prijs gewoon schat. En nee, men begint niet vanaf 1000 euro. Was het maar waar. Ik heb al invoerrechten moeten betalen over een totaalprijs beneden de 100 euro. Reden was dat de prijs in de verste verte niet overeen kwam met de prijs in Nederland. Met andere woorden, als je iets koopt in Amerika voor 75 dollar en 50 dollar verzendkosten en in Nederland kost het 200 euro, bestaat de mogelijkheid dat de douane je laat betalen voor een prijs dat hoger is dan wat je er voor gegeven hebt en lager dan dat het in Nederland zou kosten. Het is vervelend als je pakje er tussenuit gehaald wordt. Al met al moet je er zoveel overheen betalen dat je winst 0,0 is en misschien zelfs negatief. Maar goed, de andere 9 keer heb je geluk..... mag je hopen <{POST_SNAPBACK}> Inmiddels heb ik ook de nodige ervaring met importeren. Ik heb de indruk dat de verschillende besteldiensten in Nederland erg verschillend werken. Vanuit Amerika met USPS (40 euro voor een GPS !!) wordt in Nederland TPG en dan hang je vrijwel altijd voor de belasting en de inklaring. Bovendien hebben ze daar grote achterstanden dus afgelopen maanden waren verblijftijden van pakjes op Schiphol van 3 a 4 weken eerder regel dan uitzondering. Verzenden met Fedex uit Amerika gaat erg snel en kost ook ongeveer 40 euro voor een GPS. Is er een bon bij dan wordt er gewoon belasting en inklaringskosten geheven. Als "gift" van een particulier gaat wel goed. GLS heb ik geen ervaring mee. Ik meen begrepen te hebben dat vanaf 1 jan TPG de bezorging van uit US afkomstige pakjes van GLS heeft overgenomen.
Aanbevolen berichten