Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

hej,

Ik was alleen een beetje nieuwschierig naar hoe andere monterra gebruikers hun gps hebben ingesteld ,als ze opweg zijn naar een cache.

Wij zelf hebben hem in de auto meestal op dezelfde instellingen staan .

Tijdens het lopen staat hij zo...

-routebepaling:

*activiteit-directe route

*zet vast op weg -aangevinkt

*routeovergangen- automatisch.

Wij gebruiken deze instelling dus ook tijdens het wandelen in de bossen, soms met de kaart en soms alleen kompas.

Moet erbij vermelden dat we tijdens het wandelen geen routerbare kaart hebben ,wel zeer gedetailleerd.

Misschien heeft iemand andere mogelijkheden die voor hun goed werken?.

Ben benieuwd.

bewerkt door Team Fridhem
Geplaatst

Ik heb eerlijk gezegd helemaal geen behoefte aan navigatie tijdens het cachen. Het kost meer accu/batterijverbruik en ik vind het veel leuker om zelf mijn weg te vinden. In de auto naar de parkeerplaats gebruik ik een Nüvi en in het veld loop ik altijd op de kaart. Het kompasscherm gebruik ik nooit (tenzij er een vraag is om een object o.i.d. te peilen). De richting van de cursor op de kaart geeft ook de juiste richting aan.

Wel heb ik Zet vast op de weg uit staan. Dit heeft invloed (meestal negatief) op de positie van de cursor op de kaart, ook als je niet aan het navigeren bent. Ik denk dat mijn activiteit op hiken staat, maar dat ben ik niet helemaal zeker. De kaart staat op Noord Boven.

Ik gebruik meestal de Topo Benelux Pro kaart en incidenteel de OpenFietsMap. In het buitenland gebruik ik de standaard meegeleverde topografische kaart.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...