Dio-Khan Geplaatst 11 maart 2019 Geplaatst 11 maart 2019 Op 3/6/2019 om 10:42 PM zei Linkalovers: Allereerst: mijn gps staat op Engels ( dus alle hier genoemde opties zijn in het Engels ). Dat zoekt veel makkelijker op het internet, als je errors of een vreemde meldingen krijgt. Engels is voor mijn moeder wat lastig maar nu ik de omschrijving hoor weet ik wat je bedoeld. Wel een goed idee om met problemen hem even over te schakelen naar Engels Op 3/6/2019 om 10:42 PM zei Linkalovers: Als je b.v. een multi in je gps laad, dan worden de coördinaten daarvan gesplitst weergegeven. De hoofd coördinaat staat in 'Geocaches' en de wp's staan in de 'Waypoint manager'. Als je dus van de ene wp naar de andere moet, dan selecteer je de 'Waypoint manager' op je gps, selecteer je de volgende waypoint ( bijna altijd de eerste/bovenste, want de lijst is op afstand gesorteerd ) en duwt 2 x op [Enter]. Op deze manier een ander WP zoeken lukt wel dat is het probleem niet. Wanneer je een multi loopt waar het niet bekend is wat het volgende WP is (die moet je nog uitrekenen door de gevonden waardes onderweg) dan vinden we het makkelijk om de optie "volgend stadium" te gebruiken. Dit kan natuurlijk ook via de knop "find" maar dan heb je niet meer de cachegegevens erbij en moet je hem weer selecteren om de eventuele hint of logjes te lezen. Bij "volgend stadium" kan dit wel maar goed dan loopt hij dus vast. Op 3/6/2019 om 10:42 PM zei Linkalovers: Omdat op de GpsMap64 maximaal 5000 waypoints geladen kunnen worden, heb ik het nog nooit nodig gehad om de caches m.b.v. een *.Ggz bestand te laden. Ik laad meestal 3 PQ ( van +/- 900 caches per PQ ) en heb dan een cirkel met een straal van 40 km geladen, wat ik meer dan genoeg vind. Een *.Ggz bestand is een soort van ge'zipte versie van een *.Gpx bestand. Ik meen mij te herinneren, dat in een *.Ggz bestand alleen de hoofd-coördinaat staat, maar geen waypoints. Maar dat weet ik niet zeker !! Even gezocht op deze site en het volgende gevonden: Extra wp's worden ook aangegeven in ggz files. Moet je wel aanvinken bij de export in gsak. Onze ervaring is dat de GPS nog wel eens lang er over doet met laden en dat dit via GGZ een stuk sneller gaat. De WPs staan alleen op een andere locatie onder het kopje "extra" maar daar vind ik ze dan weer duidelijker omschreven staan. In ieder geval bedankt voor je hulp!
Aanbevolen berichten