Spring naar bijdragen
  • 0

Vraag

Geplaatst

Ik heb nooit geloofd in computersoftware voor het geocachen. Alleen een gps en coordinaten en dat is genoeg. Iedereen is hier altijd zo vol van Ozi dus de laatste tijd begon ik me er wel een beetje in te interesseren. Wat draadjes gelezen maar dat is voor mij echt onbegrijpelijk allemaal. Dus besloot ik er maar weer van af te zien, ik kan niks met en weet niks van computers.

Bij toeval vanmiddag de CD's gevonden en toch meegenomen, ik dacht: wie weet is het supermakkelijk. Nou, ik kwam bedrogen uit. Het installeren lukte nog net, maar dan...

Ik zal proberen voor de experts uit te leggen wat het probleem is. Ik heb twee CD's, op eentje staan allemaal kaarten van zo'n beetje heel NL. Op de andere CD staat een programma waarmee ik, volgens mij kaarten kan bewerken. Nu is het eerste probleem dat het mij niet lukt om de kaarten van de ene CD in het programmaatje van de andere CD te krijgen, zodat ik er ook dingen op kan aangeven.

Ik vond die kaarten er wel mooi uitzien dus lijkt het me leuk als ik er ook WP's op kan zetten. Inmiddels ben ik er wel van overtuigd geraakt dat het wel handig kan zijn.

Wie helpt deze digibeet een beetje op weg?

Alexander

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

In deze tijden verwacht men van een Cd'tje waarop ook software staat: in de CD-reader dat schijfje en dan komt vanzelf iets opgang dat alles automatisch voor je 'installeert' zoals dat heet. Je hoeft alleen een aantal malen "OK' te klikken en 'Yes I accept the license...'' .

Maar als dat niet zo gaat dan zit de echte digibeet als een aap achter de tralies te kijken naar zijn beeldscherm.

Beschrijven wat dan moet gebeuren op papier, in een text file of via mailtjes: daar is geen beginnen aan, zo is mijn ervaring.

Er is een echte telefonische helpdesk nodig met beide partijen achter de computer en dan de zaak doorbabbelen op een middagje of avondje.

Mij is verteld dat met mijn Windows XP en aDSL verbinding ik ook help op afstand kan doen als de andere partij ook Windhoos XP heeft. Dan zou ik muis en beeldscherm van de ander op afstand kunnen overnemen. Lijkt mij heel leuk maar of de hulpvragende partij dan toch nog een halve digibeet moet zijn (staat je firewall soms aan?): wie weet het?

M.a.w. geef mij maar een mailtje.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...