Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Als een bepaalde cache niet aan de regels van Groundspeak voldoet qua uitvoering of lokatie, zal een reviewer hem dus niet accepteren. Maar je bent niet 100% afhankelijk van Groundspeak.

Er worden tegenwoordig ook caches geplaatst buiten GS om. Vooral toeristendiensten en outdoor organisaties doen het. Dan kun jij het toch ook, als je een goede cache persé wilt uitvoeren.

Caches die op een afgelegen strand zijn begraven of 300 km van je woonplaats. Je kunt zo'n cache presenteren via de sociale media of weblog. Let maar op, dit ga je steeds vaker zien.

Weet ik niet ... VVV's en outdoororganisaties leggen inderdaad vaak zelf iets weg waar betalende klanten op af komen. Die klanten hoeven (en kunnen vaak) geen log op internet schrijven.

Wat is de lol van een cache wegleggen waar geen logs op komen? Daarvoor doen veel plaatsers het toch?

Een aantal jaren geleden heb ik twee caches in hetzelfde bos weggelegd. Eentje via GC, de ander niet. Beide met toestemming gelegd, beide op internet te vinden met verwijzingen naar de evenknie, omdat de routes ook gecombineerd gelopen konden worden (naar mijn mening de mooiste route). Resultaat: bijna iedereen liep - en loopt - alleen het GC-gedeelte. Sommigen liepen de combinatie maar schreven alleen een log bij GC.

Maar misschien is de tijd er nu wel rijp voor, kan hoor.

De Geotours zijn voorbeelden op http://www.geocaching.com/adventures/geotours quasi door Groundspeak zelf georganiseerd.

Omgekeerd hier bijvoorbeeld http://www.tourismfredericton.ca/en/thingstodo/Geocaching.asp een voorbeeld van een VVV (in Canada) die geocaching zelf organiseert en de caches neerlegt (dus niet een cacher). Een voorbeeld is ook van een National Park die een cursus geocachen organiseert door een rancher.

In alle gevallen gaat het om normale geocaches waar je logjes kunt schrijven.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...