Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Voor mijn volgende cache wil ik een container maken die niet zo maar te openen is, zoals een cryptex. Het lijkt me een ideale en robuuste oplossing om een cache alleen toegankelijk te maken voor mensen die een code hebben gevonden of berekend, zonder dat hiervoor een roestgevoelig cijferslot o.i.d. nodig is.

Er zijn wel handleidingen voor het bouwen van een cryptex op internet te vinden, maar het probleem is dat de in Nederland verkrijgbare maten pvc buis niet echt handig zijn. Je hebt namelijk 4 buizen nodig die min of meer strak om elkaar heen passen. Ik dacht daarvoor 32mm, 40mm, 50mm buis en tenslotte voor de buitenste ring lijmmoffen te gebruiken. De 32mm buis past goed in de 40mm buis, maar de speling tussen de 40mm buis en de 50mm buis is te groot om de pinnen goed te kunnen afstellen die het ongeoorloofd openen moeten voorkomen.

Wat ook jammer is, is dat de 32mm buis eigenlijk niet meer opslagruimte biedt dan een petling. Een wat grotere cryptex zou fijn zijn om coins en tb's te kunnen ruilen. Wie heeft hier ervaring mee en wil die met mij en andere forumleden delen?

N.b. ik heb ook gedacht aan andere oplossingen, zoals een puzzle box of een elektronisch mechanisme, maar beide lijken me gevoelig voor ruw gebruik en/of vocht, terwijl het me ook niet handig lijkt elke week batterijen te moeten gaan verwisselen.

Groeten,

Pierre

(pierregielen op geocaching.com)

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...