Spring naar bijdragen

Wie Helpt Mij Op Weg Met Locus?


mamavan4bengels

Aanbevolen berichten

Op vakantie gaan wij graag cachen. Voorheen draaide ik alle caches waar ik dacht in de buurt te komen uit op papier... Wij hebben geen smartphone mee op vakantie. Nu willen we dit jaar de tablet meenemen, zodat we iets flexibeler zijn in het opzoeken van caches en niet een heel pak papier mee hoeven sjouwen op onze fietsvakantie.

 

Volgens mij zou ik een query aan kunnen maken van alle caches uit de omgeving van waar we naar toe gaan en deze dan op de tablet zetten en gebruiken met Locus. Hier kan ik ook een aantal kaarten (gratis) downloaden. Zo heb ik dan toch offline alle informatie mee op vakantie. Cachen doen we gewoon met onze Garmin, niet met de tablet. Maar ik ben nog een leek in GSAK en Locus. Wie kan mij in eenvoudige taal uitleggen hoe ik de database (welk bestand moet ik hebben?) op de tablet krijg? Kan dat alleen via een micro-sd kaartje, of kan ik het bestand ook gewoon op de tablet zetten? En hoe krijg ik dan alles zichtbaar in Locus Free? Alvast super bedankt voor jullie hulp!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
ReizenReizen

Laat ik nou dezelfde vraag hebben...

Wel heb ik gevonden dat er een database bestand naar een SD kaart gekopieerd moet worden waarna je deze kan koppelen via de instellingen van GSAK.

Maar...inderdaad, om welk bestand gaat het hier? Nu gebruik ik wel gsak op mijn pc, maar heb ook geen idee welk bestand de database betreft en of ik dit bestand wel moet kopieren naar de SD kaart.

Het zou prettig zijn als er mensen zijn die weten hoe het zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met locus heb ik ook ruzie, ik snap er niks van, maar zeker als je naar het buitenland gaat zou ik je GDAK aanraden voor je android. Je kunt je gehele DB met een paar muisklikken meenemen en offline kaarten erin zetten.

 

Kijk hier voor meer uitleg: GDAK

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...