Spring naar bijdragen
  • 0

Mapsource routes - Onwaarschijnlijk snel

Vraag

Geplaatst

In een ander Onderwerp: Off-topic;Groot feest:,

kwam het volgende ter sprake:

'De coördinaten van de professorale dakkapel zijn in dit forum nauwkeurig beschreven. Weliswaar voor Sinterklaas, maar daar kan een ander natuurlijk ook zijn voordeel mee doen.'

Ik heb wat met Mapsource zitten spelen.

De afstand hemelsbreed van mijn onderkomen naar dat van prof Lupardi bedraagt 1961,4 km (in richting 340°).

Als Kapitein Rob nog eens langs mocht komen en hij mij een lift wil geven, zou ik vrijwel de hele afstand varend kunnen afleggen.

Met een beetje smokkelen (De Vrijheid eventjes met een kraan langs het gemaal van Katwijk helpen) vind ik een afstand van 4365,8 km, waarvan ca. 1 km lopen en de rest varen. Reisduur: onbekend.

Via de weg (en 2 pontveren) krijg ik als snelste route een van 2698.7 km, die in ca. 27 uur af te leggen zou zijn. Voor de kortste route kun je tussen Basel en Den Haag 97 km uitsparen, ten koste van 2 uur 20 min extra reistijd.

Vervolgens heb ik een korte route opgevraagd in noord-Italië, de eerste 3000 m hemelsbreed oostelijk van de Stelviopas.

Dit traject telt volgens Mapsource ca. 30 haarspeldbochten, en is via de weg 9268 m lang.

Ik ken het traject, en weet dat de weg tamelijk smal is met scherpe bochten. Het is wel een hoofdweg.

Mapsource veronderstelt dat je er 1 min 57 sec over doet, dus dat je deze weg met 285 km/h aflegt. Ik kom tot de conclusie dat de snelheid behorend bij de wegcategorie 'Major Highway' (93 km/h) genomen wordt, en dat de afstand hemelsbreed wordt genomen, en niet de weglengte. Wonderlijk.

De GPS V berekent voor hetzelfde traject precies dezelfde rijtijd.

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Het blijkt nog gekker te zijn.

Ik heb nog een tweede bochtige route geprobeerd, een deel van Val Tremola, de oude pasroute uit 1830 aan de zuidkant van de St Gotthardpas. Een gedeelte van hemelsbreed 920 m, langs de weg 3,7 km, wordt volgens Mapsource afgelegd met 370 km/h. Probeer je dit traject of het Stelviotraject op de GPS V in simulatie af te leggen, dan lukt dat met firmware 2.02 wel, maar bij versie 2.04 loopt de GPS bij de Stelvio volkomen vast. Het scherm verandert niet en de knoppen werken niet meer. Je kunt hem alleen uitzetten door de uit-knop 5 sec vast te houden i.p.v. normaal 1 sec.

Ik ben benieuwd naar versie 2.05!

• 0
Geplaatst

volgens mij is het tijd voor een mail richting garmin met je ervaringen...

lijkt me de juiste oplossing :-)

groetsels,

gimli :hehe:

• 0
Geplaatst
volgens mij is het tijd voor een mail richting garmin met je ervaringen...

lijkt me de juiste oplossing :-)

En ze reageren daar vrij snel en goed op. Een probleem in 2.04 dat ik gmeld heb lijkt in 2.05 opgelost. :beerchug:

• 0
Geplaatst

kijk kijk..

zo zie ik dat graag.. een bedrijf dat een beetje snelheid houdt :-)

groetsen,

Gimli  :hehe:

• 0
Geplaatst (bewerkt)

Test i.v.m. de onmogelijkheid voor mij in een ander door mij zelf begonnen draadje te schrijven.

Dit kan worden verwijderd, want de test is geslaagd.

++ Lex ++

bewerkt door lex
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...