Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Vandaag wilde we een tocht gaan lopen en daarom had ik alvast de eerst coördinaton in de GPS gezet. Vervolgens met de autonavigatie naar het parkeercoördinaat gereden en de GPS opgestart. Eerst onderaan het scherm (heel vaag en donkergrijs scherm) dat hij foto's en waypoints wilde uploaden maar vervolgens gebeurde er niets meer. Ik heb dit verscheidene keren herhaald met en zonder batterijen toen we weer thuiswaren maar helaas. Wie weet raad. Ik zie via de pc wel de bestanden op de gps.

Het apparaat is van juni 2010 en nooit gevallen of zo.

Gr. Sjaak

Geplaatst

Kwam dit tegen in een ander topic. Misschien heb je er wat aan. Succes.

Recovery #1 -- Forced USB Mass Storage Mode (only available in release 2.85 and after)

If your Oregon freezes during the startup process (i.e. Loading Maps...), and you've just loaded new maps or new gpx files then it could be the new files which are causing the problem. This procedure forces the unit into USB Mass Storage mode so that you can delete (or rename) these files. Follow these steps to recover:

Attach the Oregon to your computer via USB cable

The Oregon will power on and start to boot, immediately power the unit off while still connected

Power on the Oregon and continue to hold down the power button for 30 seconds

The Oregon should enter USB mass storage mode

From your computer remove or rename any gpx, map files (.img or .kmz) files that were recently added

Unplug the Oregon and power on to see if this remedies the problem

During step 3) you should only see the Garmin banner for 30 seconds followed immediately by the graphic that shows a computer connected to a GPS. If you see any other text such as your custom banner, banners for loading maps, waypoints, etc then you have not held down the power button long enough.

Geplaatst

Ik heb de oplossing uiteindelijk zelf gevonden omdat team YOMI mij op het goede been zette door #1 recovery te posten waarvoor veel dank.Deze tip werkte niet. Ik ben toen gaan zoeken naar #2 recovery en vond daar de oplossing nl.

M1.) How do I master reset my Garmin Oregon?

Turn off the Oregon, press and hold the upper left corner of the screen and power the unit on. You will eventually be asked if you want to reset user data. If you answer "Yes" the unit will be master reset.

http://garminoregon.wikispaces.com/Miscellaneous

Geplaatst

Ik heb een Oregon450 gekocht in juli dit jaar. Ik had een maand terug ook opstartproblemen. Hij beleef halverwege het loadingproces steken. Ik heb bij thuiskomst de GPS aan de PC aangesloten en de GPX-files die erop stonden verwijderd. Vervolgens er weer nieuwe opgezet. Sindsdien dit probleem niet meer gehad.

Geplaatst (bewerkt)

Wanneer bij opstarten de GPS (Garmin Oregon 450/550/62s) blijft hangen bij "Loading waypoints, tracks and routes" wordt dit veroorzaakt door een corrupt temp.gpx bestand.

Tevens zal het uploaden van WPs naar de GPS ook niet meer lukken.

Wanneer je WPs vanuit Mapsource naar je GPS stuurt, worden ze opgeslagen in E:\Garmin\GPX\temp.gpx

Wanneer je je GPS veilig loskoppelt en terug opstart, wordt E:\Garmin\GPX\temp.gpx hernoemt naar "Imported_<datum uur>.gpx

Soms slaagt de GPS bij het opstarten er niet meer in om temp.gpx te hernoemen. (corrupte temp.gpx of info in de temp.gpx die niet correct is)

Wanneer je de E:\Garmin\GPX\temp.gpx manueel verwijdert zal hij terug opstarten en uploaden van WPs werkt dan weer prima.

Een hardreset of al je GPX files verwijderen is dus niet nodig, enkel E:\Garmin\GPX\temp.gpx

Nog een nuttige tip:

Wanneer je WPs vanuit mapsource opstuurt naar je GPS moet je daarna steeds loskoppelen en de GPS opstarten.

Wanneer je bv. 3x WPs opstuurt en op het einde pas loskoppelt en de GPS opstart zullen enkel de laatste WPs in je GPS zitten. Omdat de temp.gpx steeds overschreven wordt (geen merge!).

Dus WPs uploaden, loskoppelen en opstarten, WPs uploaden, loskoppelen en opstarten, WPs uploaden, loskoppelen en opstarten.

bewerkt door DanPan
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...