Spring naar bijdragen

Spoilerfoto's Verwijderen


Phoenix-night

Aanbevolen berichten

Helaas is mijn draadje over spoilen gesloten:

http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=17954&hl=spoilers&st=0

 

Maar gelukkig is er weer een mogelijkheid voor een CO om spoilen te beperken; de mogelijkheid om spoilerfoto's te verwijderen zonder de complete log te verwijderen!

 

http://feedback.geocaching.com/forums/75775-geocaching-com/suggestions/1060799-ability-to-remove-spoiler-pics-attached-to-a-log?tracking_code=27842a17bf8f7e9ea27afb857fec3f9e

 

PN

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik kijk met angst en beven naar de willekeur van de gemiddelde cacheeigenaar.

worden er eindelijk wat leuke foto's geplaasts, heeft elke wraakzuchtige cacheeigenaar de mogenlijkheid om zich nog meer te bemoeien met de cachebeleving van de induvuele cacher

 

Barny (die dus een stel foto's kwijt is geraakt omdat Global gekkie Mars Express het nodig vond om naar Groundspeak te klikken)

bewerkt door barny
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mr. B,

Is de cachebeleving van de individuele cacher afhankelijk van geplaatste spoilerfoto's?

Ik hoop het niet.

Hou die mooie foto's lekker privé en geniet ervan.

Maar laat de cache-eigenaar ook in zijn/haar waarde en plaats deze foto's niet bij je log.

Er blijven genoeg mogelijkheden over: mooie natuurfoto's, een foto van jezelf.

Is een cache niet juist leuk omdat je niet weet wat je tegen gaat komen?

Ik heb net een mystery opgelost, veel logjes gelezen en ik heb niets ontdekt wat me duidelijk maakt wat ik in het veld ga tegenkomen: fantastisch toch?

 

Het blijven tegengestelde belangen: een CO wil zoveel mogelijk geheim houden over z'n cache.

Een cacher (sommige) wil zoveel mogelijk weten vooraf, om toch maar zo min mogelijk zelf te hoeven doen.

 

Ik ben erg blij met de mogelijkheid om spoilerfoto's te kunnen verwijderen (overigens nadat ik eerst contact opgenomen heb met de betreffende cacher met de vraag de foto zelf weg te halen).

 

PN

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kijk met angst en beven naar de willekeur van de gemiddelde cacheeigenaar.

worden er eindelijk wat leuke foto's geplaasts, heeft elke wraakzuchtige cacheeigenaar de mogenlijkheid om zich nog meer te bemoeien met de cachebeleving van de induvuele cacher

Ik heb nog nooit een wraakzuchtige cacheiegemnaar meegemaakt. Dus nisschien is deze beleving wel persoonlijk. Dus Barby, gewoon geen fotoś meer plaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kijk met angst en beven naar de willekeur van de gemiddelde cacheeigenaar.

worden er eindelijk wat leuke foto's geplaasts, heeft elke wraakzuchtige cacheeigenaar de mogenlijkheid om zich nog meer te bemoeien met de cachebeleving van de induvuele cacher

Ik heb nog nooit een wraakzuchtige cacheiegemnaar meegemaakt. Dus nisschien is deze beleving wel persoonlijk. Dus Barby, gewoon geen fotoś meer plaatsen.

 

:lol1:

Of was dit per ongeluk :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mr P.N.

 

 

Mij zal je ook nooit kunnen betrappen op spoilerfoto’s plaatsen ik vind dat voor mij eigen ook not done

 

Maar wat ik wel erg vind is dat de vrijheid van het beleven (meningsuiting) van de geocachetocht ernstig word beperkt als Cache eigenaren zomaar de vrije hand krijgen in het verwijderen van logs (wat helaas nu al te vaak word gehanteerd) en nu het verwijderen van foto’s dat alles zonder tussenkomst van een groundspeak vrijwilliger,

 

Het veel gehoorde excuses dat de spanning weggaat als je al aan alle info kan komen, dat heb je natuurlijk helemaal zelf in de hand, je hoeft internet niet af te struinen naar spoiler filmpjes, je hoeft de pagina niet te ontleden naar foto’s dat zijn allemaal handelingen die je zelf doet, als je dat niet doet is de toch geheel naar jou wens, een aaneenschakeling van verrassingen,

 

Het is nagenoeg onmogelijk dat je zonder te willen een spoiler tegen komt van een cache, en mocht het dan toch ooit eens komen zit er ook een stopknop op je apparaat,

 

Mensen zijn toch zo dat binnen de kortste keren alles openbaar word, er worden onnoemelijk telefoontjes gepleegd als men er niet uitkomt, van te voren word heel veel info doorgegeven dat is al sinds ik cache en al ook niet veranderen is mijn overtuiging

 

Ik weet ook dat jij en enkele andere een stuk meer begaafd zijn in de menselijke communicatie, maar mijn ervaring is dat jullie een uitzondering op de welbekende regel zijn, het gros van de cachers zijn ver verwijdert van die gave en daar gaan dan ook mijn zorgen naar uit.

 

Wat doe je als de fotoplaatser simpel zegt dat hij de foto niet verwijdert, al dan niet met een goeie reden? Haal je hem dan toch weg en is daarmee je vraag geen vraag maar een bevel?

 

Of heb je dan wel het fatsoen (wat de spoilerplaatser dus in jou ogen niet heeft) en laat de foto cq log staan of weegt jou belang als cacheeigenaar zwaarder dan het belang van de cacher die zich moeite troost om zijn persoonlijke beleving van jou cache neer te zetten in woord en plaat?

 

 

 

Barny (die dus een stel foto's kwijt is geraakt omdat Global gekkie Mars Express het nodig vond om naar Groundspeak te klikken)

 

@ De Haelder het was per ongeluk, ze kunnen namelijk veel over mij zeggen maar dat ik op barby lijkt echt niet ;)

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas WORD het je recht, maar zeer zeker geen PLICHT maar dat het als een RECHT word gezien vind ik heel jammer, zeker voor de "zwakkere broeders" onder ons.

 

 

Barny (die dus een stel foto's kwijt is geraakt omdat Global gekkie Mars Express het nodig vond om naar Groundspeak te klikken) omdat hij er RECHT op had?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas WORD het je recht, maar zeer zeker geen PLICHT maar dat het als een RECHT word gezien vind ik heel jammer, zeker voor de "zwakkere broeders" onder ons.

 

 

Barny (die dus een stel foto's kwijt is geraakt omdat Global gekkie Mars Express het nodig vond om naar Groundspeak te klikken) omdat hij er RECHT op had?

 

Het blijft zorgvuldig afwegen; door cachers en cache-eigenaren.

Afwegen wat van belang is en wat ongepast is.

We leven te veel volgens "ieder doet het spelletje op z'n eigen manier".

Bij elk spelletje horen spelregels, of je dat nou leuk vind of niet.

En aan spelregels hoor je je te houden.

PN

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb vertrouwen in jou, ik weet dat jij het kan, over de andere 99% van de cache eigenaren heb ik wel mijn ernstige twijfels.

 

En het spelletje geocachen word steeds vaker op ieder zijn eigen manier gespeeld, en dit gene wat er nu weer gebeurt is daar ook debet aan,

 

Barny (die hier zijn kop niet meer kan laten zien en daarbij ook nog een stel foto's kwijt is geraakt omdat Global gekkie Mars Express het nodig vond om naar Groundspeak te klikken)

 

ps En het is altijd leuk als ze halverwege plotseling de spelregels veranderen.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Barby (of is het nou Barny?),

 

Het lijkt er op dat jij een aantal foto's kwijt bent geraakt omdat iemand (we zullen zij naam niet noemen) het nodig vond om te "klikken". Maar als je daardoor foto's kwijtraakt heb je dus zelf de originele foto's niet bewaard. Dat is niet echt slim, en dat moet je in het vervolg dus wel doen hoor! Dan kun je ze ook niet kwijt raken...

 

En als de reden van het verwijderen is dat er 1 persoon "klikt", dan zal het ook wel terecht zijn. Maar ik kan er naast zitten, want ik weet niet om welke foto's het gaat.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

klopt jij weet ook niet om welke foto het gaat, en dat waren allemaal foto's die waren geplaatst om andere,geocachers maar ook niet geocachers, ergens mee te helpen die linkies zijn nu dan ook waardeloos geworden, en de gewraakete foto was van een rondgestrooide flaier tijdens een event van een coineigenaar waarop stond om zijn prive coins zoveel mogenlijk te discufferen en een smeekbede er op om hem zo veel mogenlijk te melen met coin nummers.

op een of andere wazege reden werd dat de coineigenaar (waar ik trouwens helemaal geen enkele connectie mee heb) niet gegunt door enkele globalgekkies en EX geocaching.nl teamleden op het (ongemodereerd, ahum, proest) de buren forum, waar ik als voorbeeld die foto in een diskussie die foto had geplaatst

 

Barny (die zijn kop hier niet kan laten zien (linkie weg) omdat Global gekkie Mars Express het nodig vond om naar Groundspeak te klikken)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

....

ps En het is altijd leuk als ze halverwege plotseling de spelregels veranderen.

.....

 

Dat is in de sport niet anders, het is een dynamisch iets.

En regels zijn er om aangepast te kunnen worden.

 

 

Een foto weghalen is nog altijd geen log verwijderen.

 

Ik vindt dit en meerwaarde voor de site, doet niet af aan het spelletje :D

 

En 99% vind ik wel een beetje kort door de bocht

of bedoel je iedereen die na jou met het spelletje is begonnen? :bag:

 

Ik moet bekennen dat ik een keer een log heb verwijderd omdat er een regelrechte spoilerfoto op de cachepagina stond. Na herhaaldelijk mailen geen reactie, toen verwijderd, wat achteraf onterecht was volgend de richtlijnen

wel een mail gestuurd dat hij wel weer een log mocht aanmaken maar dit keer zonder spoilerfoto

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nu al voor de 3e keer een dreigmail van de CO gehad om mijn log aan te passen op GC1KWAK

deze laat ik echter staan omdat ik zo de cache heb beleeft !

de log

er staat niets meer in dan in de cache beschrijving en de hint.

 

hij mag blij zijn dat ik niet log met alleen "TFTC" of "snel gevonden" zoals 75% op deze cache doet

of hoord dat bij #hetnieuwecachen !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...