Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Het is wel xxx,84 meter volgens de maker van de cache dus ik denk dat er wel een aardige afwijking kan optreden.

Meestal volstaat het te rekenen met hele meters, de nauwkeurigheid van je GPS heeft ook zijn beperkingen (gem 5 meter afwijking), daarom, eenmaal aangekomen op de plaats van bestemming zul je toch om je heen moeten kijken en niet zonder meer uit moeten gaan van het "absolute" nulpunt van je waypoint wat je GPS aangeeft.

Succes met zoeken zou ik zo zeggen. :yes:

Groeten J-W.

Geplaatst

Nog even een aanvulling: als je dus 1 km projecteert en er tussen 62 en 63 graden op die afstand een verschil van 17 meter is en je 62,5 graden had moeten projecteren, dan is de afwijking van het punt dat je krijgt met een afronding minder dan tien meter, terwijl je gps ook een nauwkeurigheid heeft van zo'n 10 meter... Het verschil is dus niet significant, oftewel, met de meetapparatuur die je gebruikt maakt het getal achter de komma te weinig verschil om het per se mee te moeten nemen

Geplaatst

Nou nog de oplossing van de Dakota zelf, als het al mogelijk is:-)

Ik vind het ook vreemd dat je bij projecteren mijn garmin oregon de afstand wel tot de cm nauwkeurig kunt opgeven, maar projecties moet afronden op hele meters. Voor de dakota zal dat waarschijnlijk wel hetzelfde zijn.

Voor de dakota weet ik zo 123 geen oplossing. Daar zul je het met de oplossing van Fotogravinnetje moeten doen, twee keer projecteren in interpoleren, of op korte afstand erop vertrouwen dat de afwijking minimaal zal zijn.

Met een oregon, zou je gebruik kunnen maken van WGT http://coord.info/GC2C308 daar kun je de graden wel in cijfers achter de komma opgeven.

Tc

Geplaatst

Beste mensen,

ik heb met de suggestie die jullie deden en met behulp van de aangereikte tools in MapSource van Garmin het één en ander ingevoerd en ik denk dat ik er wel uitkom zo. De afwijking van die minuten die niet in te stellen zijn moet zich in de praktijk dan maar oplossen want ook in MapSource werkt het alleen met hele graden.

Allen bedankt voor de spontane hulp.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...