rosimi Geplaatst 4 juli 2011 Geplaatst 4 juli 2011 Hallo, graag wil ik overgaan van navigatie. Dit omdat mij huidige navigatie voor op de motor defect is. Nu zag ik de montana. Heeft hier iemand ervaringen mee. Het leuke aan dit toestel is volgens mij dat hij geschikt is voor alles. Geocaching lijkt me heel leuk om te doen. Maar alleen weet ik niet of dit app. daar wel geschikt voor is. Wie kan mij helpen? Alle voor en nadelen van de garmin montana wil ik graag weten voordat ik de uitgave doe. Allemaal bedankt voor het meedenken. MVG ROSIMI
Fotogravinnetje Geplaatst 4 juli 2011 Geplaatst 4 juli 2011 (bewerkt) Voordelen: groot scherm, touchscreen, geschikt voor paperless geocaching, geschikt voor heleboel kaarten, groot geheugen, kan chirpen en vast nog een heleboel voordelen Nadelen: vergeleken met de etrex-serie een stuk minder zuinig, stuk duurder. Heel eerlijk gezegd ontgaat het mij waarom je een montana zou willen kopen en niet bijvoorbeeld de binnenkort uitkomende etrex 30, anders dan om het touchscreen, formaat van het scherm en eventueel de ingebouwde camera... maar of dat verschil 300 euro waard is? Voor dat verschil zou ik persoonlijk liever een nuvi voor de motor kopen, en dus zo'n etrex 30 voor het wandelen/fietsen/geocachen... 4 juli 2011 bewerkt door Fotogravinnetje
Bolle1961 Geplaatst 4 juli 2011 Geplaatst 4 juli 2011 of een eTrex 20 als je het kompas niet zo belangrijk vind, of er een goedkope Recta bij koopt op de motor zou je dan een Nuvi / Zumo of TomTom Rider kunnen nemen
rosimi Geplaatst 4 juli 2011 Auteur Geplaatst 4 juli 2011 Hallo, Bedankt voor jullie reacties. ik heb gekeken welke geluid maakt ipv alleen een piepje. Natuurlijk sta ik open voor alle alternatieven. Ik vind hem ook heel duur. Maar als ik de zumo koop ben ik ook het geld kwijt en dan moet ik nog een losse kopen voor het wandelen, fietsen, ect. Dus ik dacht hier goedkoper mee te zijn. Natuurlijk hoor ik graag als er andere goedkopere alternatieven zijn! Wie weet wat de voordelen zijn van de zumo wat betreft het motorrijden? Heeft de camera eigenlijk doel? Kan je op zo'n gps ook een mp3 software zetten (bv op montana)? Nogmaals bedankt voor de moeite Rosimi
Fotogravinnetje Geplaatst 4 juli 2011 Geplaatst 4 juli 2011 (bewerkt) De etrex 30 kun je op dit moment voor zo'n 225 euro naar Nederland laten komen vanuit de VS (http://www.takeahike...ndheld-gps.html, komt $25 nog bij, dus $324=€223,48), je moet alleen nog even een paar weken geduld hebben. Dan hou je nog een flink bedrag over voor je motor-navigatie ten opzichte van de montana. Garmin staat in ieder geval bekend om z'n uitstekende motor-navigatie en de zumo-serie is specifiek voor de motor ontwikkeld. De camera is een leuk aardigheidje, waarmee je foto's kunt maken voor bij je logs op geocaching.com, maar ik zou niet teveel verwachten van de kwaliteit. De Montana heeft geen MP3-ondersteuning, volgens mij. Net zo min als de etrex-serie, de gpsmap-serie, de colorado-serie, de dakota-serie en de oregon-serie. De zumo 220 is prima voor op de motor, is behoorlijk compleet, maar heeft helaas geen mp3-ondersteuning. Als je dat wilt, ben je al snel weer een hele smak geld extra kwijt (bijvoorbeeld voor de zumo 660) 4 juli 2011 bewerkt door Fotogravinnetje
handleiding Geplaatst 4 juli 2011 Geplaatst 4 juli 2011 Wat fotogravin zegt kan lukken maar als je pakketje bij de douane terecht komt betaal je 19% BTW + 3% extra eroverheen (kosten pakket+verzendkosten) en een 13,50 voor de administratie van de douane Dit kan dus zo ongeveer 22% van 225 + verzendkosten is ongeveer 50 euro meer + 13,50 = zeg 65 euro meer dus komt hij op 290 euro plus dat je gezeur kan krijgen met de garantie. Ik had een pakketje ter waarde van 100 u$ + 50 u$ verzendkosten (had met formaat doos te maken) en mocht 35 euro bijbetalen Had ik het beter in de UK kunnen bestellen was ik 5 euro goedkoper geweest
montebaldo Geplaatst 4 juli 2011 Geplaatst 4 juli 2011 Wie heeft al een Montana en kan reageren op de volgende vraag: Bij de aloude GPS 60 CX kun je naar hartelust allerlei WP's aanmaken met div icoontjes. Het fijne is dan dat je op diverse manieren kunt wissen: 1. per stuk maar ook 2. alles tegelijk 3. en ook nog eens per iconen groep. 4. verder kun je je ze ook rangschikken per iconen groep. Vooral bij het lopen en met name het uitzetten van caches is dit bijzonder handig. Dit alles zonder dat je een pc nodig hebt. Deze mogelijkheid heb ik op de Colorado en Oregon erg gemist. Kan dit op de Montana serie wel? En voor de Etrex bezitters: bestaan genoemde mogelijkheden hierop ook? Deze serie ken ik namelijk niet zo goed. gr Montebaldo
Bolle1961 Geplaatst 4 juli 2011 Geplaatst 4 juli 2011 ja dat kan, rangschikken op ikoon zou ik na moeten kijken, nog nooit gebruikt nl
crewone Geplaatst 7 juli 2011 Geplaatst 7 juli 2011 De montana kan dit voor zover ik kan nagaan niet. (Ik heb een 600)
highwood blue Geplaatst 16 augustus 2011 Geplaatst 16 augustus 2011 (bewerkt) Wat betreft de iconen: ze verschijnen wel in beeld als je ze geladen hebt met een GPX file, maar ze kunnen niet zoals in de 60Csx apart geladen worden en los gebruikt. Als je een cache aan wil vinken als zijnde gevonden, beeld ie m uit als een open schatkist. Verder kan je wel filteren. Alle vraagtekens b.v. en de moeilijkheidsgraad. Maar zoals gezegd, de cache iconen zijn niet beschikbaar bij het aanmaken van een waypoint. Iets wat ikzelf ook jammer vind, omdat bij het lopen van een multi dit icoon niet beschikbaar is om een punt aan te maken. Wel kan je vanuit een menu door naar het volgende punt, je veranderd gewoon de coordinaten, maar het oude punt is dan wel weg. Met andere woorden, je kan op de kaart niet zien op welke punten je geweest bent (alleen via de mooie gekleurde route En moet je deze dus aanmaken met een van de iconen die er in staan. Op de Etrex kan dit inderdaad ook, bij mijn weten is ie qua layout gelijk aan de 60C serie. Althans, mijn vrouw heeft een Etrex legend HCx, en die komt overeen met mijn vorige 60Csx. Bij de nieuwe Etrex echter, die uit komt of is, weet ik t niet Maar als ie dezelfde layout heeft als de 62S serie dan denk ik van niet, omdat ie volgens mij redelijk dezelfde mogelijkheden hebben als de montana. In ieder geval wel bovenstaand verhaal wat betreft de iconen. 16 augustus 2011 bewerkt door highwood blue
Aanbevolen berichten