Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Is er al een manier om bv alle hints / omschrijvingen in een bepaald formaat te downloaden , zoddat je niet ONLINE moet tijdens je zoektocht?

Nu ben ik al 2 keer huiswaarts kunnen keren omdat ik alles niet bij de hand had.

Geplaatst

Ik kan in het veld ook niet online.

Daarom kopieer ik de pagina naar het sd kaartje van mijn telefoon en heb dus alles bij de hand, incl. de laatste 5 logs.

Geplaatst

Als je een gpx download van een cache of een PQ maakt, heb je alle informatie die je nodig hebt behalve de afbeeldingen. Met bv GSAK kan je ook die afbeeldingen binnenhalen. Ook kan je GC Tour gebruiken om zelf gpx-bestanden van een zelfgemaakte verzameling caches te maken.

Er zijn diverse programma's voor smartphones die deze bestanden offline kunnen lezen, afhankelijk van welke telefoon je hebt. Er staan op dit forum diverse draadjes hierover (zoekfunctie).

De nieuwere generatie gps'en kunnen ook gpx-bestanden lezen, maar daar zit een limiet op van 8192 tekens (op mijn Oregon), daar ben ik tot nu toe nog maar één keer tegen aan gelopen.

En ten slotte kan je natuurlijk ook alles uitprinten of de belangrijke informatie overschrijven.

Geplaatst

Met een Oregon of een Dakota of een andere GPS, die claimt papierloos te kunnen cachen is het buitengewoon simpel. Hetzij je downloadt de gegevsn rechtstreeks vanaf geocaching.com naar de betreffende apparaten of je doet het via GSAK. Je hebt dan altijd een aantal logs ter beschikking en uiteraard ook het cachetype en de hint.

En heb je geen GPSr maar wel een iPhone of iets dergelijks dan doe je in feite hetzelfde. Via de applicatie van geocaching.com zelf of via andere apps kun je de gegevens thuis downloaden vanaf de site van geocaching en zo heb je onderweg altijd de gegevens bij je.

Overigens heb je binnen GSAK ook nog een mogelijkheid om via een macro alle hints van de caches af te drukken. Die kun je gemakkelijk in je binnenzak of rugzak stoppen. Dan ben je ook voorzien van de hints.

Er kan dus veel tegenwoordig.

Geplaatst

inderdaad die gctour is wel iets handig , maar momenteel werk ik met OZI EXPLORER op een PNA (mio moov400) als ik de gpx omzet naar wpt voor ozi verlies ik alle belangrijke info.

bestaat er software die de gpx kan lezen voor PDA/PNA ?

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...