Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Na heel veel uren proberen en heel veel zoeken op het forum dan toch maar een vraag:

Ik heb alle traditionele caches van Texel (het eiland) in een GPX bestand (via Geocaching.com) en deze caches wil ik versturen naar mijn Legend HCX. Het zijn er in totaal zo'n 46.

Ik heb het geprobeerd via Mapsource en via EasyGPS. Maar iedere keer krijg ik slechts zo'n 23 caches in het apparaat te zien. Wat doe ik verkeerd? Ik heb niet het idee dat er een restrictie zit aan het aantal geocaches IN het apparaat (niet zo weinig in ieder geval).

Wie kan mij op weg helpen?

Is het misschien zo dat je maar een beperkt aantal caches tegelijkertijd kan wegschrijven?

bewerkt door Vince
Geplaatst (bewerkt)

Hoeveel caches zitten er in je GPS op het moment dat je ze verstuurd, het kan zijn dat hij vol zit (maximaal 1000 waypoints (hier vallen ook child waypoints en Tussenpunten onder

Ik maak meestal een PQ (pocketquery) van totaal 1000 traditionals in mijn HCx

ook maak ik hem eerst leeg alvorens de nieuwe PQ te versturen

Gaat bijna altijd goed

bewerkt door handleiding
Geplaatst (bewerkt)

Als je de op je GPS geladen caches bekijkt via 'Zoek' --> 'Waypoints' in volgorde van afstand tot je huidige locatie, dan krijg je ze niet allemaal te zien.

Hoe het op een Legend precies werkt weet ik niet, maar met een Vista zou je het volgende kunnen proberen:

Druk, terwijl je de lijst met caches bekijkt, op het knopje 'Menu' (onderste knop aan de linkerkant), en kies dan 'Zoek op naam'.

Geef dan de beginletters aan van een cache waarvan je denkt dat ie niet geladen is.

Dikke kans dat je hem dan wel ziet.

Wellicht gaat die bij een Legend net zo.

bewerkt door Team Geo-cachet
Geplaatst

Bedankt Team-Geo-cachet! Je hebt me naar de oplossing geleid!

Mijn logische redenering:

Het sorteren van de Geocaches gebeurt op basis van 1:dichtsbijzijnde of 2:naam

Als je kiest voor 1:dichtsbijzijnde, moet de GPS telkens veel rekenwerk verrichten om vanaf je huidige locatie al je Geocaches te sorteren. Hij pakt er daar maar een slordige 25 (ik denk 24 want je eigen coordinaat is ook 1 dus samen 25). Het zou wellicht te veel rekenkracht vergen om alle geocaches te tonen.

Echter, kies je voor sorteren op naam, dan is de lijst veel langer! Ze worden allen getoond.

Hier mag dus een slot op.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...