De Zuidjes Geplaatst 1 mei 2011 Geplaatst 1 mei 2011 Ha allen, Ik heb hier wel eens van gehoord. RD Meetpunten. Als ik ergens in de buurt ben kan ik dit ook doen maar de vraag is wat moet ik dan doen. Zover ik heb gezien moet er een foto gemaakt worden van het punt? En dan? Kan iemand mij een klein beetje uitleggen wat de bedoeling hiervan is? Het forum staat er vol van maar kom er niet wijs uit. Punten bezoeken die al eens bezocht zijn of alleen die nog niet bezocht zijn. Alvast bedankt. Team De Zuidjes
Pegepe Geplaatst 1 mei 2011 Geplaatst 1 mei 2011 Goede vraag! Dat heb ik me ook wel eens afgevraagd... Groeten Team Diesel@Mill
Charissa1404 Geplaatst 1 mei 2011 Geplaatst 1 mei 2011 Heb je al eens gekeken :klik hier Misschien helt het je wat verder
De Zuidjes Geplaatst 1 mei 2011 Auteur Geplaatst 1 mei 2011 Hoi allen, Op die link heb ik inderdaad gekeken maar snap er nog niet veel van. Is het gewoon de bedoeling dat je de RD coordinaten bezoekt en logt middels een foto? Moet het een nog niet gevonden rd zijn of mag het ook bestaand zijn. Dat maak ik uit de tekst niet op. Wel weet ik dat je dit los in gsak moet invoeren. Martijn (Team De Zuidjes)
Waldio Geplaatst 1 mei 2011 Geplaatst 1 mei 2011 In GSAK moet invoeren is niet zo, dit kan je doen. Wat het meetpunten zoeken eigenlijk inhoud is kijken of ze er nog in goede staat liggen. Je moet dus een foto maken (1 van dichtbij, 1 van een overzicht en 1 van de omgeving) en eventueel het punt wat schoonmaken. Dit kan je dan loggen. Hierdoor weet het kadaster of het er allemaal nog goed bij ligt. Je kan dus alleen punten bezoeken die ouder dan 2 jaar zijn (gele stippen op de kaart). Deze moeten dan namelijk weer opnieuw gecontroleerd worden. Dit is wat ik haal uit die site en uit dit forum.
hesselannema Geplaatst 1 mei 2011 Geplaatst 1 mei 2011 @waldio dat is juist. Hou er wel rekening me dat deze punten vaak op prive terein zijn aangebracht. Dus zomaar een punt/erf betreden is niet altijd even wenselijk en dient dan ook met toesteming van de bewoners te gebeuren.
De Zuidjes Geplaatst 3 mei 2011 Auteur Geplaatst 3 mei 2011 (bewerkt) Hoi Alle, Helder. Dus punten bezoeken die ouder zijn dan twee jaar. Foto's maken. Loggen op de site (met fotos) en dan met de hand invullen in gsak. Als een punt niet meer bestaat, deze wel loggen als bezocht al al is het korter dan twee jaar? Martijn 3 mei 2011 bewerkt door De Zuidjes
Waldio Geplaatst 3 mei 2011 Geplaatst 3 mei 2011 Als een punt niet meer bestaat, deze wel loggen als bezocht al al is het korter dan twee jaar?/quote]Je ziet het denk ik nog teveel als een cache. Er is namelijk niet iets van 'gevonden' yes weer een puntje erbij! Het is 'gevonden' is hij nog goed? Ligt hij nog goed? Waar ligt hij? Of is hij juist stuk? Enz? De types van de logs zijn ook: - Gevonden, gaaf aangetroffen - Gevonden, beschadigd - niet gevonden, bewijs van verdwijning - niet gevonden, spoorloos
Aanbevolen berichten