de witten Geplaatst 24 maart 2011 Geplaatst 24 maart 2011 hallo zijn er mensen die het verschil weten bij het cachen tussen oregon 300/450 het kompas bij de 450 werkt ook bij stilstand dus is dit volgens mij toch makkelijker om en cache te benaderen of niet?? bij de 300 telkens men stilstaat slaat de wijzer tilt bij manier van spreken nu hoor ik er veel denken eens men zo dicht benadert is gebruikt men toch de pijl niet meer wel op mooi open terrein kan ik daar best mee leven maar op moelijk terrein , in de bergen bv is een paar meter verschil soms een heel groot verschil zijn er mensen die hier ervaring mee hebben bedankt en grtz
Casteel Geplaatst 24 maart 2011 Geplaatst 24 maart 2011 (bewerkt) Sorry, moest even: Hallo, Zijn er mensen die het verschil weten bij het cachen tussen een Oregon 300 en 450? Het kompas bij de 450 werkt ook bij stilstand. Daarmee is het volgens mij dus makkelijker om een cache te benaderen, of niet? Bij de 300 slaat de wijzer telkens als men stilstaat 'op tilt'. Nu hoor ik er veel denken: 'indien men de cache zo dicht benaderd is, gebruikt men de pijl toch niet meer?' Wel op mooi open terrein. Daar kan ik best mee leven. Maar op moeilijk terrein? In de bergen, bijvoorbeeld, is een paar meter verschil soms een heel groot verschil. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Bedankt en grtz. 24 maart 2011 bewerkt door Casteel
handleiding Geplaatst 24 maart 2011 Geplaatst 24 maart 2011 [Offtopic] Volgens mij is Casteel leraar Nederlands :no: :no: Waarom moet dit nu, geef dan gewoon geen antwoord [Ontopic} Dat op tilt slaan heeft te maken dat je in beweging moet zijn om dus een goede "heading" te krijgen Het kompas van de 450 is eigenlijk om te kijken op hoeveel graden die kerktoren op 2 km van je af staat, zodat je daarmee een berekening in het veld kan doen Heb zelf wel geen oregon 450 maar een etrex Legend HCx (zelfde soort "kompas" als een 300)
*BaJo* Geplaatst 24 maart 2011 Geplaatst 24 maart 2011 het 3 assige kompas is inderdad makkelijker. als je stilstaat op een paar meter van het nulpunt wijst hij toch de goede kant op, dit in tegenstelling tot het electronische kompas, hierbij moet je eerst een stuk gaan lopen voor hij de goede kant op wijst.
Team Gelaen Geplaatst 24 maart 2011 Geplaatst 24 maart 2011 Voor mij is dat kompas ook handig als je stilstaat en op de kaart kijkt. De kaart draait dan tenminste altijd in de goede richting. Los van het geocachen
Veendammer Geplaatst 25 maart 2011 Geplaatst 25 maart 2011 Misschien geen antwoord op je vraag, maar aangezien ik hier zelf ook mee te maken heb gehad. Ik zat ook te twijfelen tussen deze systemen. Uiteindelijk heb ik een Dakota 20 gekocht In vergelijking met de 450 is de Dakota 20 kleiner en kan geen WhereIGo aan. Deze heeft wel een elektronisch kompas. Voor de rest vind ik het een super apparaat. Ik weet niet of je op zoek bent naar een GPSr, maar misschien is het een overweging waard om deze eens te bekijken.
Aanbevolen berichten