Spring naar bijdragen
  • 0

Mapsource Versus Oziexplorer

Vraag

Geplaatst

Dag lezer,

Ik ben een leek dus vergeef mij als ik domme vragen stel:)

Sinds 2 dagen ben ik eigenaar van een Zumo 660. Gekocht voor een wereldreis per Landcruiser door Afrika en Azië. Bij de Garmin zat Mapsource waar ik inmiddels zover ben dat de kaart van Europa geladen is. Ik lees op verschillende sites dat OziExplorer het beste hulpmiddel is voor de navigatie. Ik heb het programma gedownload en tot op heden begrijp ik er weinig van maar wellicht komt dat nog (heb het pdf bestand in het Nederlands inmiddels ook gevonden). Wat ik graag wil weten is wat nu precies het verschil tussen MapSource en OziExplorer? Ik wil graag weten op welk programma ik me moet focussen als voorbereiding. Tweede vraag: is het noodzakelijk om OziExplorer te kopen of kun je volstaan met de gratis variant?

Alle informatie is welkom en bij voorbaat dank!

Nathalie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Beste Kena,

hartelijk welkom op ons forum. We hopen dat je er veel plezier op zult beleven en dat je kan vinden wat je zoekt. Het gebruik van de zoekfunctie zal denk ik al wel veel vragen kunnen beantwoorden.

Het verschil tussen beide programma laat zich niet makkelijk uitleggen en zal zowel voor- als tegenstanders hebben. Ik gebruik zelf altijd Mapsource, nadat ik ook Ozi gebruikt heb.

Ik vind, voor mijn manier van gebruik, Mapsource het handigst, mede ook vanwege het bezit van de juiste kaarten.

Wellicht dat anderen die beter in Ozi thuis zijn je meer kunnen inlichten. En zoals gezegd, gebruik even de zoekfunctie.

Geo-Hoppers.

• 0
Geplaatst

Van ons landje zijn er vector kaarten (voor Garmin) tot een redelijk niveau van detaillering. Zo is er een Topo Nederland voor fietsers e.d. volk.

Maar geen van die kaarten haalt het wat details betreft bij papieren of bij digitale raster-kaarten zoals Ozi die kan gebruiken.

Van vele landen bestaan geen kaarten voor Garmin. En als die wel bestaan geven die alleen belangrijke wegen aan.

Ik zou zeggen: ga eens naar http://maps.google.nl/ en zie het verschil tussen wat je ziet als je alleen de wegen aanzet en wat als je de lucht/satelliet foto's erbij betrekt b.v. in Uganda.

Bij off-the-road in Australië met de 4x4 worden vooral topografische kaarten in Ozi gebruikt. Dat weet je waar droge rivierbeddingen zijn en waar stijle heuvels etc.

Ik zou goed oriënteren over wat voor kaartmateriaal beschikbaar is van gebeiden waar je doorheen gaat rijden. Er zijn vast wel sites voor mensen die de wereld aan het rondrijden zijn.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...