Spring naar bijdragen

Badge Generator Head In The Ground Niet Toegekend


hjjnoordam

Aanbevolen berichten

Een tekst bestandje aanmaken in de macro folder van GSAK.

 

b.v. AlleMakros.txt

 

Voor alle te starten macro's een regel aanmaken

en i.p.v. macronaam zoals hieronder de naam van de te starten macro gebruiken.

 

macro File="C:\GSAK\Macros\macronaam.gsk"

 

Het bestandje opslaan en als macro starten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Bedankt voor de hulp. Ik heb inmiddels wat meer dingen mbt macro's opgezegd en er een mooie macro voor geschreven.

Hij loopt ze nu mooi in de juiste volgorde langs. Ik moet nu alleen tig keer op OK enzo drukken tussendoor.

Maar daar is ook vast wel iets op te verzinnen???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

macro na macro na macro

 

Toevallig iemand enig idee hoe dat simpeler kan? Kan ik één macro maken die vervolgens meerdere macro's achter elkaar start bijvoorbeeld?

Ik heb inmiddels al een heel rijtje macro's dat ik wil starten en dat kan in principe allemaal achter elkaar door, namelijk:

 

  • CountyStateCountry (invullen van juiste provincies en dergelijke)
  • AddLogs (voor juiste aantal founds van mijn eigen caches
  • Elevation (juiste Elevations invullen)
  • BadgeGen (genereren van de Badges)
  • GenUploadStats (genereren en uploaden van de statistieken)

 

Die laatste 2 heb ik nu al gecombineerd omdat ik bij de BadgeGen kan opgeven dat hij een andere macro moet starten (de GenUploadStats dus).

Dus ik neem aan dat het ook voor een hele rij aan macro's kan (?), de vraag is alleen: Hoe!?

 

1) CountrySateCountry heb je eigenlijk maar zelden nodig. Als je in de GPX/ZIP load dialog bij County update 'YB' (zonder '') en bij State update 'SB' invult, wordt bij het laden van pocket queries automatisch de county en state velden ingevuld.

2) Elevation heb je eigenlijk ook maar zelden nodig. De elevations van je found caches worden namelijk ook door de FindStatGen macro opgehaald. Let ook hier op dat je 'Aster 30m data' NIET gebruikt, deze data zijn in NL onbetrouwbaar.

3) AddLogs heb je meestal ook maar zelden nodig: maak gewoon een pocket query aan waarin uitsluitend je eigen caches zitten. Elke PQ kan maximaal 5 logs bevatten. Zo lang je caches dus minder dan 5x per dag gevonden worden kan je op deze manier automatisch je database met founds van je eigen caches up to date houden. Een keer per maand of 2 maanden AddLogs runnen is dan voldoende om eventuele gemiste logs toch nog binnen te halen.

 

Voor de rest (BadgeGen, FindStatGen en GenStatUpload) een macro maken, zoals Geoflowers al schreef.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1) De YB en SB heb ik nu ingevuld dus dan heb ik die macro als het goed is niet meer nodig inderdaad (scheelt er weer één! :thumbup: )

2) Voor de FindStatGen heb ik die macro inderdaad niet nodig maar zoals al eerder gepost in dit topic ging het om de BadgeGen macro. Daardoor werd in GSAK een waarde van 0m ingevuld, ook al waren er caches bij die onder de 0 meter zaten. Daarom draai ik dus de macro Elevation. Zonder die macro krijg ik niet de juiste Elevations in GSAK en dus ook niet de juiste badge toegekend.

3) Ik draai al 1x per week inderdaad een PQ van mijn eigen caches, dus ik haal daar al de meeste logs binnen. Maar ik heb er 1 cache bij zitten die nu na ruim een jaar nog steeds op een gemiddelde van 1 found per dag zit, dus daar mis ik dan regelmatig logjes. Daarom draai ik de AddLogs macro altijd even voordat ik mijn statistieken ga genereren.

 

Het is dus niet dat ik dagelijks al die macro's 1 voor 1 ging draaien. Het gaat er nu vooral even om voor het moment dat ik mijn statistieken genereer en upload. Op dat moment zou het handig zijn als ik al die macro's (voor zover nodig) achter elkaar aan kan draaien en dat is dus bij deze opgelost lijkt het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2) Voor de FindStatGen heb ik die macro inderdaad niet nodig maar zoals al eerder gepost in dit topic ging het om de BadgeGen macro. Daardoor werd in GSAK een waarde van 0m ingevuld, ook al waren er caches bij die onder de 0 meter zaten. Daarom draai ik dus de macro Elevation. Zonder die macro krijg ik niet de juiste Elevations in GSAK en dus ook niet de juiste badge toegekend.

 

De FindStatGen en Elevation macro gebruiken allebij dezelfde data (bron) en updaten allebei de Elevation kolom in GSAK. En volgens mij gebruikt ook BadgeGen de data in de Elevation kolom in GSAK.

De 0m waardes die je had zijn waarschijnlijk veroorzaakt doordat een tijdje terug de website waar de data vandaan gehaald wordt tijdelijk offline was, en er daardoor 0m in je database terecht gekomen is. Wanneer er eenmaal een foute waarde in je database staat zal noch FindStatGen noch Elevation macro deze foute elevations updaten, omdat deze macro's alleen caches updaten waarvan de Resoluiton kolom helemaal leeg is! Dit is gedaan om de hoeveelheid data-requests voor de webservers die de elevation data gratis ter beschikking stellen zoveel mogelijk te beperken.

De truc om foute data toch geupdate te krijgen is om de Resolution kolom voor deze caches leeg te maken, op de manier zoals ik eerder beschreven heb. Daarna zal zowel FindStatGen als Elevation de hoogte opnieuw proberen binnen te halen, en het maakt dan dus niet uit welke macro je daarvoor gebruikt. :)

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...