Spring naar bijdragen

magellan pioneer


Vrij de Buiter

Aanbevolen berichten

  • 2 weeks later...
ReizenReizen

Gast bubbelaar

Ik heb zelf een Magellan GPS Pioneer van 7 jaar oud.

Op zich voldoet dit apparaat prima (hoewel, ik heb geen referentie omdat ik alleen dit apparaat ken). Minpunten:

Hij heeft geen aansluiting voor een PC en je kunt niet met RD coordinaten werken als je dat zou willen. Ook mist ie alle leuke snufjes als Proximity e.d. (Maar voor mij s het juist de kick om dit in het veld op een andere manier op te lossen)

Verder heeft hij maar twee decimalen wat betreft de coordinaten-aanduiding terwijl tegenwoordig 3 decimalen toch wel standaard is. Je werkt dus iets minder nauwkeurig, maar tot nu toe heb ik daar bij het cachen weinig last van gehad. Soms moest ik de hint gebruiken omdat mijn GPS niet op de meter nauwkeurig is. Maar nogmaals aan mijn GPS heeft het niet gelegen dat ik een cache soms niet de eerste keer vond.

 

De Prijs is een ander verhaal. Ik heb dit apparaat indertijd voor 299 gulden (!) gekocht en ik heb hem (als ik een andere ga kopen) aan een kennis beloofd voor voor 75 gulden en heb daarbij al zoiets bij van: "is dit niet wat teveel". Omgerekend naar Euro's zou je er volgens mij niet meer dan EURO 35 voor moeten geven.

 

Conclusie: Leuk apparaat om mee te starten mits je het voor een redelijke prijs kunt kopen.

 

Groetjes

 

Bubbelaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...