Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Ik zie dat je TOPO BeNeLux gebruikt; de kaartschaal van deze mappen is wat grover dan de TOPO-NL kaarten. Het gevolg is dat je veel paden mist terwijl die in TOPO-NL wel aanwezig zijn.

Ik denk dat er wat misgegaan was met de kaart en dat daarom de wegen niet goed te zien waren.

Ik heb er nu de OnRoute fietskaart v1.62 opgezet, die ga ik van het weekend uitproberen, nou ja, als het droog wordt tenminste. We gaan een weekendje naar Kaatsheuvel en ik heb al een paar leuke caches uitgezocht. En als het gaat regenen dan heb ik mooi de tijd om de handleiding eens goed door te lezen ;-)

Geplaatst

Heb je misschien de kaart niet 'aan' staan. Ergens bij de kaart instellingen moet je (als je meerdere kaarten op 1 sd kaartje hebt staan) wel de vinkjes voor de Topo BeNeLux kaart aangeklikt hebben staan, anders zie je de Topo kaart niet.

Heb zelf ook de Topo Benelux en die is prima wat betreft het detail.

Mijn vader heeft de Topo NL kaart en grootste verschil lijken kleuren en af en toe wat details.

Ene keer NL meer en de andere keer Benelux meer.

Geplaatst

Daar ben ik weer. Helaas was het van het weekend vrij regenachtig en kwam er van het geocachen niks terecht.

Wel zijn we vandaag weer in Krommenie op stap geweest om de toch van vorige week af te maken. We moesten alleen de eindcoordinaten nog, die hadden we ingesteld op de gps en dat ging prima. Op 2 meter afstand van de cache begon het apparaat te piepen dat we er waren.

Ook staat de kaart nu goed, ik had de fietskaart erop gezet.

Kortom, het ziet er goed uit en ik zal inderdaad meer met het apparaat gaan experimenteren om te kijken wat er mogelijk is.

Geplaatst

Nou, we zijn nu een klein weekje verder en we hebben al een stuk of 5 cashes met onze nieuwe GPS gevonden, het gaat dus supergoed!

Blijkbaar heeft de kaart de 1e keer uitgestaan want we kunnen nu alles prima zien.

Iedereen hartelijk bedankt voor de reacties!

• 1 month later...
Geplaatst

Ik zit ook te klooien met m'n nieuwe Vista HCx, wel de eerste caches gevonden, maar ik ga nog erg ongelukkig met het apparaat om. Inderdaad eerst de handleiding maar eens doorwerken, maar ja, als je m eenmaal hebt wil je ook gelijk beginnen natuurlijk, en niet eerst die handleiding doorwerken. De genoemde tip om eerst via kaart te gaan en vervolgens via kompas, lijkt mij ook erg handig. Alleen lukt me dat op dit moment nog niet erg goed, hij switcht niet vanzelf, en ik kan hem ook moeilijk handmatig switchen. Toch maar weer eens het boek induiken.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...